İ.Ü'nin ABD'da düzenlediği 'Türk Filmleri Haftası' amerikalılar tarafından büyük ilgi gördü
Abone olİstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, Amerika'da düzenlediği `Türk Filmleri Haftası"yla Amerikalılara Türk sinemasını sevdirdi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Ergün Yolcu, "ABD'de Türkiye hâlâ Geceyarısı Ekspresi filmiyle tanınıyor. Gösterdiğimiz filmler Türkiye'deki moderniteyi ortaya çıkardı" dedi. Arizona'da daha önce Türk Filmleri Haftası düzenlenmediğini kaydeden Yolcu, "Arizona'da Türk filmlerinin gösterilmesi çok önemliydi, çünkü Türk filmlerini hiç bilmiyorlar. Biz ilk defa Arizona'da Fonex'de böyle bir şey yaptık. Bunun karşılığı da alındı" dedi. Arizona'daki film festivallerini düzenleyen komite üyesinin, özellikle Nuri Bilge Ceylan'ın filmlerini çok beğendiğini kaydeden Yolcu, "Bu komite, Nuri Bilge Ceylan'ın filmlerini Türkiye'den istedi ve Türk filmlerini de festivale koymak istediklerini belirtti. Böylece Türk filmine bir bakış açısı kazandırmış olduk" diye konuştu. ABD'de, Türkiye'de sinema üzerinde baskı olduğunun düşünüldüğüne ve Türkiye'nin hâlâ Geceyarısı Ekspresi filmiyle tanındığına dikkat çeken Yolcu, ABD'deki gösterim için Hollywood tarzı popüler filmleri ve gişe rekorları kıran filmleri de seçtiklerini söyledi. ABD'nin Hollywood filmlerinden büyük bir kazancı olduğunu kaydeden Yolcu, ancak bu tarz filmlerin insanları uyuşturduğunu ve anlamsal olarak bir şey katmadığını vurguladı. Amerika'da şimdilerde Türk sinemasının desteklendiğini dile getiren Yolcu, " Bizim gösterdiğimiz Mayıs Sıkıntısı filmi Amerika'da çok beğenildi. Çünkü, bağımsız bir film ve doğallık var. Sinemada önemli olan çerçeveye ne koyduğunu bilmektir" dedi. Türkiye'deki modernitenin Amerikalılara bu film haftasıyla gösterildiğini anlatan Yolcu, "Filmlerde Türkiye'nin iki yüzünü de gösterdik. Nasıl Amerika'da sokakta yatan insanlar varsa, bizde de böyle bir kesim var. Bunu gözardı edemezdik. Hiçbir şekilde tek taraflı bir film gösterimi düşünmedik. Farklı bakış açıları getirmek istedik. Orada modern Türkiye'yi de, Türkiye'nin arka sokaklarını da gördüler. Türkiye'nin bu kadar modern bir yapıya sahip olduğunu ve sisteminin bu kadar düzgün işlediğini bilmediklerini söylediler. Türkiye'de her şeyin sansür edildiğini ve bu kadar özgür film çekilmediğini düşündükleri ortaya çıktı" dedi.