'Trenden kaçan oğlan' makalesinde Erzurum kızlarını hedef alan ifadelere yer verdiği için eleştirilerin hedefi olan TCDD'nin aylık seyahat ve aktüalite dergisi ‘Rail Life’nin Şubat sayısı, toplatıldı.
TCDD'yi Geliştirme ve TCDD Personeli Dayanışma ve Yardımlaşma Vakfı Genel Müdürlüğü, TCDD'nin aylık seyahat ve aktüalite dergisi Rail Life'da yer alan Erzurumlu kadınlarla ilgili yazı nedeniyle ‘derginin toplatıldığını, yayınının durdurulduğunu, soruşturma sonucuna göre yayında ihmal ve kusuru görülenler hakkında gereken işlemin yapılacağını’ bildirdi. Vakıf tarafından yayımlanan aylık Rail Life dergisinin şubat sayısında yer alan ‘Trenden Kaçan Oğlan’ başlıklı yazı nedeniyle oluşan haklı tepki ve hassasiyet üzerine söz konusu yazının sahibinin, ‘incinen vatandaşlardan özür dileyen bir açıklama’ yaptığı belirtildi.
Derginin Şubat 2011 sayısının dağıtımının durdurulduğu, derginin Vakıf tarafından toplatıldığını kaydeden yetkililer, başlatılan soruşturma tamamlanana kadar derginin yayınının durdurulduğu söyledi. Yetkililer, “Soruşturma sonucuna göre, yayında ihmal ve kusuru görülenler hakkında gereken işlem yapılacaktır” dedi.
İŞTE TARTIŞMALARI BAŞLATAN YAZI
TCDD'nin aylık yayınlanan dergisi 'Rail Life'nin Şubat sayısında Mehmet Aycı imzasıyla 48 ve 49'uncu sayfalarda 'Trenden kaçan oğlan' başlıklı bir makale yayınlandı. Derginin künyesinde Genel Müdür Süleyman Karaman'dan sonra yer alan Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müşaviri Mehmet Aycı, yazının bir bölümünde şöyle dedi- 'Mustafa Çetin Baydar anlatmıştı.
ÇAM DİBİNE YATIRILDIKTAN SONRA
Tren Erzurum'a geldikten sonra Yeşilçam'da artist olma heveslisi Erzurum kızları, trenle İstanbul'a kaçarlar, türlü maceralar yaşadıktan hatta çam dibine yatırıldıktan sonra, tabii artist olamadan ancak 'kız gittim, kadın geldim' havasında tekrar memleketlerine dönerler.
YANDI GÜLÜM KETEN HELVA HİKAYESİ
Yeşilçam'a varmadan yolda belde İstanbul'da ikna edilenler ayrı, pişman olanlar da ayrı, film çevirmeye başlayanlar yandı gülüm keten helva hikayesidir. Ve bu hikayenin kaçıs kısmı trenlidir. Gözünü sevdiğim memleketimde kaç kız bavulunu günler önceden hazırlayıp dağlar yakışıklısına kaçar gibi trenle artist olmak için kaçmıştır, bunun istatistiği yoktur, Allah bilir. Kaçanlardan artist olan var mıdır, bunu da Yeşilçam'ın insan hatiratısını çıkarmakla mesul sinema tarihçilerimize, ne sinema tarihçisi, özenti tarihçilerimize sorulmalıdır. Tren sadece kaçışa tanık olmuştur, vallahi de billahi de bu işte vebali yoktur.'