İzlenme rekorları kıran Prison Break'ın en çok izlenen 15 sahnesi belli oldu. İşte dünyanın izlediği o 15 muhteşem sahne;
Abone olTüm dünyada izlenme rekorları kıran Prison Break'ın en çok ilgi çeken 15 sahnesini merak ediyor musunuz? Dizinin izleyici yorumları ve yazarların gözüyle sizler için 15 sahneyi derledik. İşte Türkiye'de yeniden gösterilmeye başlayan bu müthiş dizinin en çok ilgi çeken 15 sahnesi;
Türkiye'de de yayınlanmaya başladıktan sonra kendine has izleyici kitlesi toplayan hatta Devlet Bakanı Cemil Çiçek'in de kaçırmıyorum dediği tüm zamanların en çok izlenen kaçış hikayesi Prison Break'ın en ilgi çeken 15 sahnesi belli oldu.
İşte sondan başlayarak dizinin en çok beğenilen 15 sahnesi;
15 - MİCHAEL YANIYOR
Michael’ın dövmesinin hayati önem taşıyan bölümü yanıyor.
Bölüm: By the Skin and the Teeth (1. Sezon, 15. Bölüm)
Olay anı: Michael’ın planları bir kez daha bozulmuştur ve çaldığı nöbetçi üniformasıyla cezaevindeki tünelleri keşfederken gerçek bir nöbetçiyle karşı karşıya gelir.
Ondan saklanmanın tek yolu sırtını sıcak su borusuna dayanmaktır. Michael kendisini nöbetçiden gizlemeye çalışırken sıcak su borusuna değen derisi yanmaya başlar...
Yazarların yorumu:
Nick Santora: “Yanma sahnesini” bu kadar etkili kılan şey, fona eklenen “cızırtı” sesiydi. İnsanlar post prodüksiyon ekibinin ne kadar harika bir iş ortaya koyduklarının farkında değil. Dizinin bu kadar başarılı olmasını sağlayan, eklenen “cızırtı” sesi gibi küçük şeyler aslında.”
DİĞER BÖLÜMLER HABERİN
DEVAMINDA...
14 - BİR BAŞKANIN ÖLÜMÜ
Carolyn Reynolds rakibinden kurtuluyor.
Bölüm: Flight (1. Sezon, 22. Bölüm)
Olay anı: Şirket tarafından Carolyn Reynolds’ın ölüm emri verilmesinden kısa bir süre sonra, zehirli bir içecek biri tarafından içilmek üzere mutfaktan yola çıkıyor... Bu kişi ABD Başkanı’ndan başkası değil!
Yazarların yorumu:
Seth Hoffman: “Aslında birinci sezonun sonunda Başkan Yardımcısı Reynolds’ı, Şirket’in gücünü göstermek amacıyla onların emriyle öldürtmeyi planlıyorduk. Fakat öyküyü ortaya dökünce, kötülüğün tek bir yüzünü öne çıkarmanın, silik Şirket’i öne çıkarmaktan çok daha önemli olduğuna karar verdik. Eğer Reynolds esas kötü adam olacaksa neden onu Başkan yapmıyorduk?”
Zack Estrin: “Modası geçmiş ama iyi bir hedef şaşırtma yöntemi. Hedef Reynolds’mış gibi görünüp daha sonra başkasını öldürmek-klasik bir Prison Break hareketi. Carolyn Reynolds’ın ikinci sezonda kötü adam rolü için daha dişli olması gerektiğini düşündük. Fakat onun Brothers and Sisters’taki rolünün sezonun büyük bir bölümünde bizdeki rolünü kısıtlayacağını tahmin edemedik.”
13 - SARAH’NIN BANYO VAKTİ
Kellerman Sarah’ya banyoda işkence ediyor.
Bölüm: Disconnect (2. Sezon, 12. Bölüm)
Olay anı: Kellerman, Şirket’ten Sarah’yı öldürmesi konusunda emir almıştı fakat önce Sarah’nın ölen babasından öğrendiği bilgilere ihtiyacı vardı. Kellerman, Sarah’nın kafasını su dolu banyo küvetine sokmaya devam etse de Sarah bir türlü ona istediği bilgiyi vermiyor... Kellerman son çare olarak fişi takılı ütüyü devreye sokuyor.
Yazarların yorumu:
Monica Macer: “Bu hepimizin heyecanla beklediği bir sahneydi, çünkü Sarah ve Kellerman ne zaman bir araya gelse oyuncular en iyi performanslarını sergiliyorlar ve aralarında bir elektrik oluşuyor. Bu sahneyi kafamızda ilk tasarladığımızda son raddeye varmadan işkencenin artmasını düşünmüştük. Kellerman’ın Sarah’nın itirafa zorlamak için kafasını ütüyle beraber suya sokma fikri yazarlarımızdan birinin asistanı olan Christian Trokey’den çıktı. Araştırmalar sonucu bunun mümkün olduğunu gördük ve aradığımız “sarsıntı aleti”nin ütü olmasına karar verdik.”
Zack Estrin: “Tüm dizi boyunca en sevdiğim sahnelerden biri. İki yetenekli oyuncunun harika bir iş çıkarması. Kesinlikle harika!”
Nick Santora: “Prodüksiyon ekibi küvetin içini birçok farklı açıdan çekerek harika bir iş çıkarmış. Her hafta harika bir bölüm ortaya çıkaran inanılmaz güzel bir ekibimiz var. Küvet sahnesi harikaydı. Sarah’nın boğulduğunu gerçekten görebiliyordunuz.”
DİĞER BÖLÜMLER HABERİN
DEVAMINDA...
12 - KONTROLÜ KAYBETME
Michael hücrede çıldırmaya başlıyor.
Bölüm: J-Cat (1. Sezon, 17. Bölüm)
Olay anı: Michael’ın planı bozulmaya başlıyor. Birinci kaçış teşebbüsü başarısızlıkla sonuçlanıyor ve şimdi de dövmesinin sırtındaki önemli bir bölümü yanmış durumda. Michael çıplak ve kanlı yumruklarıyla hücre duvarlarına vurmaya başlayınca planının düşünüldüğü kadar kusursuz olmadığını anlıyoruz.
Yazarların yorumu:
Zack Estrin: “Michael ne pahası olursa olsun uzun zamandır her şeyi bir arada tutmaya çalışıyordu. Biraz yarasına tuz basmak istedik. Ama sonra daha ileriye gittik ve planını bozmaya karar verdik. Michael’ın başarısızlıkla sonuçlanan bu “kaçış”ı asıl kaçışı için yaptığının açığa çıkmasıyla olay daha da ilginç hale geldi.”
Monica Macer: “Prodüksiyon açısından planlama gerektiren bir sahne oldu. Sanırım bu sahnenin başarıyla sonuçlanması için üç hücre duvarı kullanıldı. Bir tanesi hapishane hücresinin asıl duvarı, ikincisi Wentworth’un yumrukladığı takviye edilen duvar, üçüncüsü ise Michael yumrukladıktan sonra üzerine sahte kan bulaşan duvardı.”
11 - AİLE TUZAĞI
Kellerman ve Hale, LJ’in annesini ve üvey babasını öldürüyor.
Bölüm: The Old Head (1. Sezon, 8. Bölüm)
Olay anı: Kellerman LJ’i öldürmekte kararlı. Bunun için en fazla ne yapabilir?
Yazarların yorumu:
Nick Santora: “LJ’in annesini ve üvey babasını vurulmuş şekilde yerde yatarken göstermeye karar vermiştik. İşte o zaman bu dizinin, yumrukların sürekli havada uçuştuğu bir dizi olmayacağını anlamıştım.”
Monica Macer: “Bu sahnede ilginç olan şey, bizim aslında LJ’in üvey babasını kurtarmak istememizdi. Baştan beri çok küçük bir rolü vardı ve LJ’in onu sevmediği çok belliydi. Fakat en sonunda, LJ’i, Kellerman hakkında uyarıp kurtarmasına karar verdik. Bu sahneyi ilk tasarladığımızda, bu ayrıntı o kadar önemli gelmemişti fakat senaryo prodüksiyon aşamasına geldiğinde Kellerman’ın önüne böyle bir engel koymaya karar verdik.”
Zack Estrin: “Duvarların arasında tehlike yaratmak kadar dışarda da tehlike yaratmak önemliydi. Bu suikastın yapılabilmesi için herkesin herkese istediği şeyi yapabilmesinin mümkün olduğunu göstermek de çok önemliydi. Ayrıca bu sahne, karakterlerimizin kaçışına ekstra bir zorunluluk kazandırdı. Çünkü artık bu kaçış sadece kişisel sebepler veya nefsini koruma için değil, kendileri yüzünden dışarıda tehlikede olan sevdikleri için de gerekliydi. Aslında bu sahne bizi hem hapishane içinde hem de hapishane dışında tetikleyen bir sahne oldu.”
10 - QUINN ORTAYA ÇIKIYOR...
Ajan Quinn Veronica, LJ ve Nick’i yakalayıp onlara işkence ediyor.
Bölüm: And Then There Were 7 (1. Sezon, 11. Bölüm)
Olay anı: Quinn inanılmaz etki bırakan bir yardımcı karakter. Şirket için çalışan Ajan Quinn, ilk ortaya çıkışında Kellerman’ın bileğini kırıyor. İstediği bilgiye ulaşmak için her şeyi göze alan Quinn daha sonra Veronica ve LJ’i yakalamaya gidiyor ve Nick’i vuruyor. Şişmiş cesedinin ortaya çıktığı o en son sahnesi hâlâ akıllarda...
Yazarların yorumu:
Monica Macer: “Bu sahnenin özelliği, tüm olayların 10-15 dakika içerisinde olup bitmemesine özen göstermemizdi. Chicago ve Fox River’daki olayların geri kalanı besbelli farklı bir zaman diliminde geçiyordu. Olayların mantıklı bir zaman çerçevesinde ilerlemesine çok dikkat etmemiz gerekiyordu. Sonuç olarak, sahnenin çekimi (özellikle Quinn’in ormandaki kovalamaca sahnesi) kesit kesit yapılmalıydı ki kovalamayı yarıda kesip diğer hikayelere geçebilelim.”
DİĞER BÖLÜMLER HABERİN
DEVAMINDA...
9 - TARAF DEĞİŞTİRMEK Mİ?
Kellerman, Michael ve Lincoln’ı Mahone’dan kurtarıyor.
Bölüm: The Killing Box (2. Sezon, 13. Bölüm)
Olay anı: Michael ve Lincoln Mahone’un tuzağına düşüyor. Onlar kaçtıklarını düşünürken, Mahone yanında silahlı Kellerman’la peşlerine düşüyor. Fakat Kellerman Mahone’u vurarak Michael ve Lincoln’ı kurtarıyor.
Yazarların yorumu:
Zack Estrin: “İkinci sezonun ortasında ani bir manevraya ihtiyacımız vardı ve açıkçası bunu çok önceden beri planlıyorduk. Sorun sadece zamanına karar verememizdi. Bir ara bunu sezon sonunda yapmayı bile düşünmüştük.”
Seth Hoffman: “Bunun sezonun ortasındaki en heyecanlı sahne olacağına ikinci sezonu kafamızda tasarlamaya başladığımızda karar vermiştik. Sezonun ilk 13 bölümünü yaparken en büyük endişemiz Kellerman’ın dönüşünün nasıl olacağıydı. Hem şok edici hem de karakterine yakışır bir dönüş olması gerekiyordu, bu.”
8 - VERONICA’NIN ÖLÜMÜ
Veronica Donovan,Terrence Steadman’in evinde vuruluyor.
Bölüm: Manhunt (2. Sezon, 1. Bölüm)
Olay anı: Veronica yapılan suikastı ve Terrence Steadman’ın hayatta olduğunu öğreniyor ve polisi arıyor. Polis geldiğinde, tam onları karşılarken... Kafasından vuruluyor.
Yazarların yorumu:
Seth Hoffman: “İzleyicilerimize sırf kaçaklarımız hapishaneden çıktılar diye dizinin heyecanının azalmayacağını göstermek amacıyla 2. sezonun açılışı için büyük bir ana ihtiyacımız vardı.”
Zack Estrin: “İkinci sezonun kurgusal bir hayatta kalma savaşı olacağını göstermek istedik. Herkesi öldürebileğimizi kanıtlamak istedik. Sanırım baş kadın karakterimizin kafasına kurşun sıkmak buna çok güzel bir kanıt oldu.”
7 - İLAÇLAR İŞE YARAMIYOR
Sara Tancredi yüksek dozda uyuşturucu kullanıyor.
Bölüm: Flight (1. Sezon, 22. Bölüm)
Olay anı: “Eskiden uyuştucu bağımlısı olan Sarah, Michael’ın kaçışına yardım ediyor ve bunun delilleri ortaya çıkmaya başlıyor. Birinci sezon finalinde eski dostu iğnesine geri dönüyor ve evinde aşırı doz almış olarak bulunuyor...
Yazarların yorumu:
Zack Estrin: “Bu sahnenin bu kadar gerçekçi olmasının sebebi izleyicinin her an herkesi öldürebileceğimize inanmış olması.”
Monica Macer: “Bu sahnenin ışıklandırılmasında ilginç bir nokta vardı. Montaj öncesi görüntülerde Sarah’nın yüzü canlı ve pembemsiydi. Ölü gibi durması için yüzünün cansız ve soluk görünmesini sağladık. İzleyiciye, Sarah’nın gerçekten ölmüş olabileceğini göstermek istiyorduk ki final bölümünü en heyecanlı yerinde bırakalım.”
6 - AYAKLANMA!
Fox Hapishanesi’nde ayaklanma çıkıyor.
Bölüm: Riots, Drills and the Devil (1. Sezon, 6. ve 7. Bölüm)
Olay anı: Michael hapishanedeki havalandırmayı kurcalıyor ve Fox River Hapishanesi’nin havası git gide ısınıyor. Patlama yaşanmak üzere. Patlama olduğunda ise...
Yazarların yorumu:
Nick Santora: “Bunu söylemekten nefret ediyorum çünkü kimse en iyi işi çıkardığını kabullenmek istemez. Ama Riots, Drills and the Devil sanırım şu ana kadar yazdığım en iyi senaryo. Bu bölümün bu kadar harika olmasının sebebi, yönetmenden tutun, oyunculara, tüm ekibe ve yapımcılara kadar herkesin harika bir takım işi çıkarmasıdır. Yapımı hiç de kolay bir bölüm değildi fakat sonucunda ortaya başarılı bir iş çıktı. Bu bölümle ilgili asla unutmayacağım şey, T-Bag’in tam anlamıyla ortaya çıktığı bölüm olmasıdır. Bob Knepper her zamanki gibi harika bir iş çıkardı.”
Zack Estrin: “Tıpkı bir aslanın sonunda dişlerini göstermesi gibi. Dizi belirli bir seviyede ilerliyordu. Fakat bu bölümle tansiyon yavaş yavaş artmaya başladı. Karakter çatışmaları arttı. Bu bir uyanış çağrısıydı. Hapishanenin kirli yüzü kendini göstermeye başladı. Her şeyden öte bu bölüm T-Bag’in ortaya çıkışının ve de uzun bir süre bizimle olacağının göstergesiydi.”
DİĞER BÖLÜMLER HABERİN
DEVAMINDA... [PAGE] 5 - AHHHHHH!
Tweener ve Avocado
Bölüm: The Key (1. Sezon, 19. Bölüm)
Olay anı: Tweener, Fox River’daki tüm arkadaşlarını kaybetmiş ve Avocado’yla aynı hücreye yerleştirilmiştir. Ne olacağı bellidir... Fakat oraya ilk varan Tweener’dır. (Jiletin darbesinin çıkardığı sese dikkat!).
Yazarların yorumu:
Nick Santora: ” Dilimleme sahnesini sansürlenmeden zar zor kurtardık. İyi ki de yapmışız! Unutulmaz bir an!”
Zack Estrin: “Çok kimse bilmez ama biz aslında o aktörü gerçekten kısırlaştırdık. (Tamam, belki de kısırlaştırmadık)
4 - TWEENER’IN ÖLÜMÜ
Ajan Mahone, Tweener’i öldürüyor.
Bölüm: Buried (2. Sezon, 7. Bölüm)
Olay anı: Ajan Mahone şiddetli bir takibin ardından Tweener’ı yakalıyor. Mahone, Oscar Shales’a olanları anlatmasının ardından Tweener’i vuruyor.
Yazarların yorumu:
Zack Estrin: “Sanırım şu ana kadarki en iyi ölüm sahnesi. Çok sevmeye başladığımız bir karaktere son vermekle kalmayıp, aynı zamanda Mahone için yeni bir kapı açtık ve bunların hepsini bir anda yaptık.”
Seth Hoffman: “Bazı sahneleri yazarsınız ve ekranda gördüğünüzde tıpkı hayalinizdeki gibidir. Bazen de yönetmen ve oyuncunun performansıyla beklentilerinizi aşan sahneler olur. Bu da o sahnelerden biriydi. William, Lane ve Sergio Mimica Gezzan ve yönetmenimiz harika bir iş çıkardı.”
3 - T-BAG VE ABRUZZI KARŞI KARŞIYA
T-Bag, Abruzzi’nin boğazını kesiyor.
Bölüm: Odd Man Out (1. Sezon, 12. Bölüm)
Olay anı: Hapisten kaçmak için sırada çok adam var ve birinin kaçıştan vazgeçmesi gerekiyor. Abruzzi T-Bag’i saf dışı bırakır fakat öldürmek yerine yaşamasına izin verir. Bu büyük bir hatadır. T-Bag ağzından bir jilet çıkarır ve Abruzzi’nin boğazını keser.
Yazarların yorumu:
Monica Macer: “T-Bag ve Abruzzi’nin oynadığı bu sahnelerin hepsini çok seviyoruz. Bu sahne, iki karakter arasındaki artan gerginliği, güç savaşını ve karşılıklı nefretlerini çok iyi yansıtıyor. Sahnenin nasıl sonuçlanacağı konusunda kararsız kaldık fakat en sonunda Abruzzi’nin olacakların farkında olmamasına karar verdik. Böylece T-Bag’in jileti Abruzzi’nin fark edemeyeceği bir yerden çıkarması ve nereden çıkardığını öğrenemeden ölmesini/yaralanmasını sağladık. ”
2 - KAÇIŞ!
Michael’ın planları niyahet meyvesini veriyor.
Bölüm: Go (1. Sezon, 21. Bölüm)
Olay anı: İşte bekleğimiz an! Hapishaneden kaçış!
Yazarların yorumu:
Seth Hoffman: “Bu bölümün en son sahnesi dizinin en sevdiğim sahnesi. Kameranın duvardaki kırık telleri izleyip karanlığa karıştığı an... Her izlediğimde tüylerim diken diken oluyor.”
Zack Estrin: “Aslında bu bölüm sezonun son bölümü olacaktı fakat sonradan düşündük ki bu herkesin beklediği bir şey olur. O yüzden bir bölüm daha çektik ve ikinci sezonun ilk bölümününün tasarlanmış halini sunduk ve birinci sezonu öyle bitirdik. Herkes mahkumların duvardan atladıklarını göstermeden sezonu bitireceğimizi düşünüyordu fakat biz duvardan atladıkları sahneyi de sezon sonuna koyduk.”
1 - T-BAG’İN ELİ
T-Bag’in eliyle bitmek tükenmek bilmeyen ilişkisi.
Bölüm: Flight (1. Sezon, 22. Bölüm), Manhunt (2. Sezon, 1. Bölüm) ve Bolshoi Booze (2. Sezon, 12. Bölüm)
Olay anı: İstediğiniz Prison Break hayranına T-Bag’in elini sorun ve nasıl acıyla kıvrandıklarını görün! İlkinde T-Bag’in eli Michael’a kelepçeliydi ama sonra elini keserek kurtardı. Daha sonra bir veterinere elini yerine taktırdı. En sonuncusunda ise, eli bir radyatöre bağlanmıştı ve tekrar koparttı. İşte bu yüzden Prison Break bu kadar zorlayıcı bir dizi!
Yazarların yorumu:
Nick Santora: “Yazarlar odasında T-Bag’in elini Michael’dan nasıl kurtarırız diye düşünüyorduk. Plan, kahramanlarımızın T-Bag’i zapt etmeye çalışması ve Sucre’nin kelepçeye göz kulak olması etrafında çalkalanıyordu. Bunu nasıl yapacağımızı tartışırken ben birden “Elini tümden kessek/parçalasak olmaz mı?” dedim. Birden sessizlik oldu ve sonra herkes gülmeye başladı. Birimizin Bob Knepper’ı arayıp bir elini kaybedeceğini söylemesi gerekiyordu. Ben böyle bir şey yaptığımız için çok mutluyum çünkü T-Bag’in karakterinin gidişatına yön verdi.”
Zack Estrin: “Yazarlarla beraber bu sahneyi çok tartıştık. Sonunda kimin kazandığını size söylemeyeceğim.”