'Diyanet Dergisi'nin "Helal Duyarlılığı" kapağıyla çıkan son sayısında nikâhsız birlikteliklerin 'Helal' olmadığı vurgulandı.
Abone olHabertürk'ün haberine göre, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ahmet Yaman’ın kaleme aldığı "Aile Merkezli Helal Duyarlılığı" başlıklı yazıda ‘helal’ kelimesinin ‘mübah ve caiz’ anlamı taşıdığı vurgulanarak, "Öyleyse ‘helal’ hem bir meşruiyet ve geçerlilik hem de bir gereklilik ve bağlayıcılık vurgusu taşımaktadır" denildi.
Yaman'ın yazısında şu uyarılara yer verildi:
NİKÂH ŞART:
Aile merkezli helal duyarlılığına, onun meşru bir şekilde kuruluşu, kurulduktan sonra helal gıda ile gelişip büyümesi, gerek aile içi gerek çevre ile ilişkilerde hem ahlaka hem de hukuka uygun bir sürecin işletilmesi aynı derecede dahil olmaktadır. Ailenin ‘helal’ duyarlılığına sahi olmasının ilk adımı onun dini-hukuki bir meşruiyet zeminine sahip olması yani nikâhlı bir beraberliğe dayanmasıdır.
ZİNA SAYILIR:
Nikâha yani Müslüman toplumun benimseyeceği ve takibini yapabileceği bir evlenme akdine dayanmayan aile birliği, gerçek anlamda saygın bir kurum kimliğini taşıyamaz. Aksine aşağılık bir zina olarak değerlendirilir ve çok kötü bir davranış diye nitelenir. Nikâh normal bir akit/sözleşme olmasının ötesinde Allah’a yakınlaşma demek olan ibadet mahiyetine de bürünmektedir.
Evlenme akdi için neler gerekli? Yaman’ın yazısında Müslümanlığa göre bir evlenme akdinin meydana gelebilmesi için şu 4 unsurun gerektiği vurgulandı.
1-Cinsiyeti farklı olacak: Nikâh evlenmelerine bir engel bulunmayan erkek ile kadın arasında olacak.
2-Ortak rıza şart: Tarafların böyle bir akde gönülden razı olmaları, onları sadece cinsel ilişkide değil, hayatın acı-tatlı her anında ortak yapacak.
3-Devamlı olacak: Evlilik akdinde devamlılık esas olacak. Tecrübe devresi geçirmek maksadıyla geçici evlilikler yapılmayacak.
4-Hukukilik karinesi: Evlilik akdinin sağladığı hak ve sorumluluklar, ancak hukuk nazarında geçerli bir nikâhta söz konusu olabilir. Bu sebeple mesela metreslik anlayışına ‘evlilik’ denilmez.