BIST 9.887
DOLAR 35,20
EURO 36,65
ALTIN 2.962,62
HABER /  RAMAZAN

Niğde iftar vakti - İmsakiye sahur saati

Niğde için iftar vakti bugün saat kaçta ve iftara ne kadar kaldı? Niğde İmsakiye 2015 'e göre sahur yani imsak vakti ve ezan saatlerini hazırladık.

Abone ol

Niğde için iftar vakti ve sahur saatlerinde bu hafta değişiklikler var. Niğde İmsakiye 2015 'e göre iftar saat kaçta ve ne kadar kaldı, sahur vakitleri ile ezan saatlerini sizler için hazırladık.

Ramazan ayında oruç tutmayanların vereceği oruç sadakası belli oldu. Diyanet İşleri Başkanlığı bu yılki oruç sadakasının günlük 11.5 lira olduğunu açıkladı. Maddi durumu olmayanların oruç sadakası vermesi gerekmiyor. Sadaka-i fıtır ise bir kişiyi bir gün için doyuracak yiyecek veya bunun para olarak karşılığıdır.

İMSAKİYE 2015 

NİĞDE İFTAR VAKTİ VE SAHUR SAATİ
Niğde için bugün iftar vakti ve sahur İmsakiye 2015 'e göre saat kaçta yapılacak, oruç ne zaman açılacak?

Hicri Tarih Miladi Tarih İmsak Güneş Öğle İkindi Akşam Yatsı
1 RAMAZAN 1436 18 Haziran 2015 Perşembe 03:21 05:11 12:49 16:41 20:15 21:56
2 RAMAZAN 1436 19 Haziran 2015 Cuma 03:21 05:12 12:50 16:41 20:15 21:56
3 RAMAZAN 1436 20 Haziran 2015 Cumartesi 03:21 05:12 12:50 16:41 20:15 21:56
4 RAMAZAN 1436 21 Haziran 2015 Pazar 03:21 05:12 12:50 16:41 20:16 21:56
5 RAMAZAN 1436 22 Haziran 2015 Pazartesi 03:22 05:12 12:50 16:42 20:16 21:57
6 RAMAZAN 1436 23 Haziran 2015 Salı 03:22 05:12 12:50 16:42 20:16 21:57
7 RAMAZAN 1436 24 Haziran 2015 Çarşamba 03:22 05:13 12:51 16:42 20:16 21:57
8 RAMAZAN 1436 25 Haziran 2015 Perşembe 03:23 05:13 12:51 16:42 20:16 21:57
9 RAMAZAN 1436 26 Haziran 2015 Cuma 03:23 05:13 12:51 16:42 20:17 21:57
10 RAMAZAN 1436 27 Haziran 2015 Cumartesi 03:23 05:14 12:51 16:43 20:17 21:57
11 RAMAZAN 1436 28 Haziran 2015 Pazar 03:24 05:14 12:51 16:43 20:17 21:57
12 RAMAZAN 1436 29 Haziran 2015 Pazartesi 03:24 05:14 12:52 16:43 20:17 21:57
13 RAMAZAN 1436 30 Haziran 2015 Salı 03:25 05:15 12:52 16:43 20:17 21:57
14 RAMAZAN 1436 1 Temmuz 2015 Çarşamba 03:26 05:15 12:52 16:43 20:17 21:57
15 RAMAZAN 1436 2 Temmuz 2015 Perşembe 03:26 05:16 12:52 16:44 20:17 21:56
16 RAMAZAN 1436 3 Temmuz 2015 Cuma 03:27 05:16 12:52 16:44 20:16 21:56
17 RAMAZAN 1436 4 Temmuz 2015 Cumartesi 03:28 05:17 12:53 16:44 20:16 21:56
18 RAMAZAN 1436 5 Temmuz 2015 Pazar 03:28 05:17 12:53 16:44 20:16 21:55
19 RAMAZAN 1436 6 Temmuz 2015 Pazartesi 03:29 05:18 12:53 16:44 20:16 21:55
20 RAMAZAN 1436 7 Temmuz 2015 Salı 03:30 05:18 12:53 16:44 20:16 21:55
21 RAMAZAN 1436 8 Temmuz 2015 Çarşamba 03:31 05:19 12:53 16:44 20:16 21:54
22 RAMAZAN 1436 9 Temmuz 2015 Perşembe 03:32 05:19 12:53 16:44 20:15 21:53
23 RAMAZAN 1436 10 Temmuz 2015 Cuma 03:33 05:20 12:54 16:44 20:15 21:53
24 RAMAZAN 1436 11 Temmuz 2015 Cumartesi 03:34 05:21 12:54 16:45 20:15 21:52
25 RAMAZAN 1436 12 Temmuz 2015 Pazar 03:35 05:21 12:54 16:45 20:14 21:52
26 RAMAZAN 1436 13 Temmuz 2015 Pazartesi 03:36 05:22 12:54 16:45 20:14 21:51
KADİR GECESİ
27 RAMAZAN 1436 14 Temmuz 2015 Salı 03:37 05:23 12:54 16:45 20:13 21:50
28 RAMAZAN 1436 15 Temmuz 2015 Çarşamba 03:38 05:23 12:54 16:45 20:13 21:49
29 RAMAZAN 1436 16 Temmuz 2015 Perşembe 03:39 05:24 12:54 16:45 20:12 21:48


İFTAR DUASI PEYGAMBERİMİZ OKURDU
Hazreti Muhammed Ramazan ayında orucunu açarken hep bu duayı okurdu. Peygamberimizin okuduğu iftar duası şöyle;
“Allahümme leke sumtü ve alâ rızkıke eftartü.”
Manası : Ey Allah’ım, Senin rızan için oruç tuttum ve Senin rızkınla orucumu açıyorum.

Peygamberimiz orucunu açtıktan sonra ise şöyle derdi;
“Susuzluk gitti, damarlar ıslandı, inşaallah Teâlâ sevap kesinleşti.”

İslam alimlerinden Abdullah ibni Ömer Radiyallâhu ise iftar vakti şöyle dua ederdi:
“Allah’ım, bütün kâinatı kaplayan rahmetinin hakkı için beni affet, günahlarımı bağışla.”

DİYANETE ORUÇLA İLGİLİ EN ÇOK SORULAR SORU
Diş fırçalamakla oruç bozulmaz. Bununla birlikte, diş macununun veya suyun boğaza kaçması hâlinde oruç bozulur ve kazası ge- rekir. Orucun bozulma ihtimali dikkate alınarak, dişlerin imsaktan önce ve iftardan sonra fırçalanması uygun olur.

YOLCULUKTA ORUÇ BOZMAK CAİZ Mİ?
İlahiyatçı Prof. Hayrettin Karaman, oruç tutmanın zor hale geldiği anlardan biri olan 'yolculuk' ve 'araç kullanma' durumlarında, orucun bozulması durumunda oluşabilecek sakıncaları olup olmadığına ilişkin kritik yorumlarda bulundu.

Hayrettin Karaman, Yeni Şafak gazetesinde yayınlanan "Yolculukta oruç" başlıklı bugünkü yazısında,
"Oruç tutanın dikkati araba kullanırken azalacaksa kazâya bırakmalı. Sünnî mezhepler ittifakla, hastaların ve yolcuların, sonradan kazâ etmek üzere oruçlarını bozabilecekleri veya niyet etmeyip tutmayabilecekleri hükmünü benimsemişlerdir" dedi. Karaman, yazısında ayetlerle açıkladığı 'yolculuk' konusuna ilişkin en kritik kıstasın 'yolculuk mesafesi' olduğuna değindi.

İŞTE YOLCULUKTA ORUÇ BOZMAYLA İLGİLİ AYET

İlgili âyette “Hasta ve yolcu olanlarınız başka günlerde tutarsınız” (Bakara: 2/184) buyurulmaktadır. Sünnî mezhepler ittifakla, hastaların ve yolcuların, sonradan kazâ etmek üzere oruçlarını bozabilecekleri veya niyet etmeyip tutmayabilecekleri hükmünü benimsemişlerdir.

Mazeret sayılan hastalık, oruç tutulduğu takdirde artacak, tedâvisi gecikecek veya tutana –sağlıklı olduğu zamana göre– daha fazla külfet getirecek hastalıktır.

ORUÇ BOZMANIN EN KRİTİK NOKTASI

Yolculuktan maksat, namazları kısaltarak ve birleştirerek kılmayı da câiz kılan nitelikteki yolculuktur. Bu yolculuğun mesafesi konusunda 20 civarında farklı ictihad/yorum vardır. Âyet, bir mesafe belirlemeden “yolcu olanlarınız” demiştir. Sahîh hadîslerde “üç mil, bir fersah” ölçüleri bile geçmektedir. Bu ise 5-6 km.lik bir mesafeden ibarettir. Şu halde insanın içinde yaşadığı zamana, mekâna ve şartlara göre yolculuk kabûl edilen, şehir veya köy içinde gidip gelmeden farklı olan, örfe göre “oturduğunuz yerden başka bir yere gitmek üzere yola çıkma” sayılan yolculuklar, orucu ertelemek için bir mazeret olarak kabûl edilmiştir. Hanefî mezhebine göre mesafe doksan km. civarındadır.

"HÜKÜM, KİŞİNİN DURUMUNA GÖRE DEĞİŞİR"
Yolculuk haline rağmen oruç tutmak câizdir. “Bu durumda oruç tutmak mı yoksa kazâya bırakmak mı daha iyidir?” sorusuna farklı cevaplar verilmiştir. Doğrusu “hükmün, kişinin durumuna göre değiştiği”dir. Maddî ve manevî bakımlardan yolculuk halinde oruç tutmak daha iyi sonuçlar verecekse tutmak, vermeyecekse kazâya bırakmak daha uygun olacaktır. Araba kullanan bir kimse, oruç tuttuğu takdirde dikkâtinin azalması, reflekslerinin gevşemesi ihtimâli varsa orucu kazâya bırakmalıdır; onun için bu daha efdaldır, tercihe şayandır. Yolcu olmasına rağmen oruç tutan kimse riyadan korkuyorsa (böyle bir ihtimâl varsa) yine kazâya bırakmalıdır. Diğer durumlar bu örneklere bakılarak değerlendirilebilir.