BIST 10.025
DOLAR 35,16
EURO 36,68
ALTIN 2.956,54
HABER /  MAGAZİN

Müzik hayatımızı onlar yönlendiriyor

En çok dinlenen 50 sanatçıdan 41'i kendi prodüktörlüklerini yapmışlar...

Abone ol

2008 yılında en çok dinlenen Müyorbir (Müzik Yorumcuları Birliği) üyesi sanatçılar arasında yapılan bir araştırma son derece ilginç bir sonuç verdi...

En çok dinlenen 50 sanatçıdan 41'i kendi prodüktörlüklerini yapmışlar...

Uzun yıllardan beri müziğe yatırım yapan “yapımcı”, prodüktörlük görevini üstlenmiyordu. Bu işleri Türkiye’de az sayıdaki aranjörler ile yorumcu sanatçı çoğunlukla kendisi yapıyordu.

Kısacası bugünkü koşullarda artık “Prodüktör Şarkıcılık” gibi bir unvan var. Bu tür şarkıcılar albüm finansını yapımcıdan alsın ya da almasın, albüm masterı üzerindeki tüm işlevi kendi kontrollerinde tutuyor.

Bu kervandaki örneklere, lokomotif isimlerden başlayabiliriz;

Sezen Aksu, Kayahan, Tarkan, Orhan Gencebay, Nilüfer, Serdar Ortaç, Kenan Doğulu, Mustafa Sandal, İbrahim Tatlıses, Şebnem Ferah ve ünlü rock gruplarıyla birlikte uzayıp giden bir liste çıkıyor karşımıza.

AKORT Dergisi bu konuda MÜYORBİR üyeleri arasında bir araştırma yaptı. 2008 yılında dijital platform (TT Net, Turkcell, anlaşmalı GSM operatörleri ve ulusal TV kanalları) üzerinden şarkıları en çok çalınan ilk 50 şarkıcı içinde sadece 9 sanatçı albüm yaparken; aranjör, repertuvar, stüdyo ve benzeri işlemleri yapımcılarıyla birlikte belirliyor.

Kimdir bu sanatçılar, isimlerini sıralayalım:

Ebru Gündeş, Sibel Can, Aslı Güngör, Zara, Kibariye, Berdan Mardini, Gülay, Gülşen ve Bengü…

PRODÜKTÖRLÜĞÜN TANIMI

Şarkıcılarımızı prodüktör yapan sebepleri inceledikten sonra müzikseverlere bir kez daha hatırlatmak düşüncesiyle “prodüktör” tanımını açıklayalım:

“Prodüktör, hazırlanacak albümün hedef kitlesini belirlemekle işe başlar. Sonrasında müzikal tarzın adını koyar ve albümde yer alan parçaları seçer.

Bestelere uygun aranjörlerin seçimi, şarkı sözlerinin kontrolü, albüm soundunun şekillenmesi, kayıt ve miks işlemleri sonrasında albüm masterının yapımcıya tesliminden sorumludur. Bunların içinde en önemlisi, yorumcunun albümdeki performansının da sorumlusudur.”

kaynak : www.magazinkolik.com