Küçük sinemacılara atölye
Uluslararası İstanbul Çocuk Filmleri Festivali Küçük Sinemacılar için Sinema Atölyesi başlatıyor.
Abone olUluslararası İstanbul Çocuk Filmleri Festivali (IICFF), Belgesel Sinemacılar Birliği nin işbirliği, Kültür AŞ nin katkılarıyla 9 14 yaş arası Küçük Sinemacılar için Sinema Atölyesi başlatıyor.
Atölye, 8 Nisan 17 Haziran 2006 tarihleri arasında Taksim Atatürk Kitaplığında, ilk iki ay her Cumartesi, üçüncü ay ise Cumartesi ve Pazar günleri devam edecektir.
Çocuklara sinemayı sevdirmek, onları film yapım süreçlerine dair bilgilendirmek ve atölye katılımcısı çocukların ekip çalışması ile kısa film yapmasını sağlamayı amaçlayan atölye de sinema tarihi, film ve kamera, kurgu, senaryo, film çekimi, film izleme ve çözümleme gibi konular işlenerek bir filmin yapım süreci pratik olarak yaşanacak.
Uğur Kutay Öğretim Görevlisi-, Mustafa Ünlü-Yönetmen-, Ümit Kıvanç Yönetmen-, Sezgin Türk Yönetmen- den oluşan Atölye eğitmenleri, ilk altı hafta her Cumartesi, 10:30 13:30 saatleri, sonraki beş hafta her cumartesi pazar, 10:30 13:30 saatleri arasında çocuklarla atölye çalışmasında yer alacaklardır. İlk iki ay boyunca kuramsal çerçeve, senaryo ve ekipman kullanımı konusunda yoğunlaşan dersler son ay, tamamen derslerde edinilen bilgilerin filme dönüştürülmesine yönelecektir. Atölye sonunda tamamını Küçük Sinemacıların yapacağı filmler ortaya çıkacaktır.
Atölyenin verimli olabilmesi için 15 kişi kabul edilecektir. Ayrıntılı bilgiye 0212 296 50 16 numaralı telefondan ulaşabilir ya da info@iicff.com adresine yazarak bilgi istenebilir.
Küçük Sinemacılar
Sinema Atölyesi Eğitmenleri
Uğur Kutay Öğretim Üyesi
Bazı özel TVlerde yönetici ve program danışmanı olarak görev yaptı. Çalışmaları sinema göstergebilimi ve estetik konularında yoğunlaşan Kutay, Negatif, Est&Non, Birikim, Belgesel Sinema gibi dergilerde makaleler yayımladı. Kurmaca ve belgesel türünde kısa filmler yaptı. Halen Birgün Gazetesinde haftalık köşe yazıları yazıyor. Akademik ve sinematografik çalışmalarını Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesinde ve BSBde sürdürmektedir.
Mustafa Ünlü - Yönetmen
Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi, Akademi İstanbul İletişim Sanatları Akademisinde belgesel ve yönetmenlik dersleri verdi. Suryoyo, Akdenizli, 12 Eylül gibi belgeselleri yönetti. Halen belgesel yapımcısı ve yönetmen olarak faaliyet gösteriyor.
Ümit Kıvanç - Yönetmen
1956'da doğdu. İstanbul Üniversitesi Basın Yayın YO mezunu. Milliyet, Cumhuriyet, Yeni Gündem'de gazetecilik yaptı, İletişim Yayınları'nda çalıştı, Radikal'de köşe yazıları yazdı. Roman, hikâye, makale ve denemelerinden oluşan kitapları yayımlandı. Kısa film ve belgeseller yapıyor. Bitti Derken Başladı, Bir Dakika Karanlık, Kızlar ve Kökler ve Naze filmlerini yönetti.
Sezgin Türk - Yönetmen
A.Ü. Basın Yayın Yüksek Okulunu 1984te bitirdi. Kurmaca ve belgesel alanında üretim yapıyor. İnsanını Yitirmiş Kent: Kayaköy/Levissi, Cebimde Çok Küçük Elma Var, Kiralık Ev adlı filmleri gerçekleştirdi.
A. Sinema Tarihi
- Sinema nedir?
- Peş peşe sıralanan 24 fotograf, nasıl oluyor da hareket yaratıyor? (8 mm. Kamera ve projektörle sunum)
- İnsanlar, Edisonun Kinetoskopu ve Lumiere Kardeşlerin Sinematografıyla nasıl karşılaştı? (İlk filmlerden örnekler)
- Sinema ne zaman renklendi? (Meliesin elle renklendirilmiş komedi filmlerinden örnekler)
- Sinema sesle ne zaman buluştu? (Fantasia gösterimi)
- Günümüzde sinema nasıl yapılıyor?
- Sinemada akımlar ve dönemler
B. Film ve Kamera
- Film formatları (8mm, 16 mm ve 35 mm film peliküllerinin örneklenmesi)
- Yeni film teknikleri (Dijital kameraların örneklenmesi, bir dijital kamerayla yapılacak çekimin bilgisayara aktarılarak gösterilmesi)
- Kamerada çekim ölçek ve açılarının belirlenmesi (Monitöre bağlı bir kamerayla örnekleme)
- Kamera-ışık ilişkisi
C. Kurgu
- Hikaye anlatmak için kurgunun önemi
- Olay örgüsünün kurguda sıralanması (Değişik filmlerden pasajlarla kurgunun yeniden tanımlanması)
- Non-lineer kurgu sisteminin tanım ve tanıtımı
- Ders sırasında yapılacak çekimlerle örnek kurgu çalışması
D. Senaryo
- Sinemada hikaye anlatma sanatının doğası
- Senaryo nedir, nasıl yazılır?
- Karakter ve tiplerin yaratılması
- Mekanların değerlendirilmesi
- Olay örgüsü nedir, nasıl kurulur?
- Diyaloglar
(Yukarıdaki başlıklar, kısa film ve canlandırma filmleriyle örneklenecektir.)
- Bir öykünün senaryolaştırılması
- Çekim senaryosunun oluşumu
E. Film Çekimi
- Sinemada takım çalışmasının önemi
- Yönetmen, görüntü yönetmeni, asistanları ve set ekibinin görevleri
- Görev dağılımı
- Oyuncu, mekan ve aksesuarların belirlenmesi
- Çekim planlarının çıkarılması
- Çekim Çalışması
F. Film İzleme ve Çözümleme
Çocuklara yönelik yapılmış bazı film ve animasyonların sinematografik olarak izlenmesi ve çözümlenmesi.