BIST 9.627
DOLAR 35,20
EURO 36,73
ALTIN 2.955,99
HABER /  GÜNCEL

Diyanet'ten tuvalet kağıdı jöle ve saç boyası açıklaması

Diyanet İşleri Başkanlığı, tuvalet kağıdı ile temizlenmenin bir sakıncası bulunmadığı, saç boyası ve jöle gibi maddelerin de abdest ve gusle mani olmadığına hükmetti.

Abone ol

Diyanet İşleri Başkanlığı, tuvalet kağıdı ile temizlenmenin bir sakıncası bulunmadığı, saç boyası ve jöle gibi maddelerin de abdest ve gusle mani olmadığına hükmetti.

"TUVALET KAĞIDI İLE TEMİZLENMENİN BİR SAKINCASI VAR MIDIR?"

Din İşleri Yüksek Kurulu Başkanlığı, Dini Soruları Cevaplandırma Platformu ve ‘Alo Fetva 190’ gelen soruları cevaplamayı sürdürüyor. “Tuvalet kağıdı ile temizlenmenin bir sakıncası var mıdır” sorusuna Diyanet , “Dinimizde namazın sahih olma şartlarından biri de, insan vücudunun, elbisesinin ve namaz kılacağı yerin dinen pis sayılan şeylerden temiz olmasıdır. Aslolan bu temizliğin su ile yapılmasıdır. Su ile temizlik İslâm toplumlarının en belirgin özelliklerinden birisidir. Taharet için su bulunmadığında, diğer temizlik malzemeleriyle de taharet yapılabilir (Merğînânî, el-Hidâye, I, 38). Necaset mahallinin su ile iyice temizlendikten sonra kurulanması en uygun olanıdır. Bazı kaynaklarda yazı malzemesi olduğu için kâğıdın temizlik malzemesi olarak kullanılması uygun görülmemişse de, günümüzde tuvalet kâğıtları, temizlik için üretildiğinden, bunların temizlik amacıyla kullanılmalarında bir sakınca yoktur (İbn Âbidîn, Reddü’l-muhtar, 1/340).” karşılığını verdi.

"SAÇ BOYASI GUSLE ENGEL Mİ?"

Diyanet, “Saç boyası, abdest ve gusle engel midir” sorusunu ise şöyle cevapladı:

“İçeriğinde kan gibi dinen temiz olmayan şeyler bulunmadığı sürece, el veya başa sürülen kına, boya gibi maddelerin katı atıkları iyice yıkanıp, sürüldüğü yerlerden temiz ve saf bir su akması durumunda, bunların deri ve saçlarda bıraktığı renk suyun deriye nüfuzuna engel olmaz (İbn Âbidîn, Reddü’l-muhtar, I, 329-331). Dolayısıyla deri üzerinde tabaka oluşturmayan, kına (Buhârî, Libâs, 66; İbn Mâce, Libâs, 34) saç boyası ve jöle gibi maddeler abdest ve gusle mani değildir.”
CİHAN