Cem Ceminay'ın 'O da kim? Arabeskçi mi yoksa?" diye tanımamakla övündüğü Erkan Oğur, 'Yazı Tura' adlı filmi için yaptığı müziklerle Altın Portakal Ödülü'nü kazandı.
Abone olÜnlü sanatçı Erkan Oğur, "Yazı-Tura" filmine yaptığı müziklerle Altın Portakal Ödülü'nü topladı. Oğur'un Altın Portakal Ödülü'nü alması, Cem Ceminay'ın ünlü müzisyenle ilgili söylediklerini tekrar akıllara getirdi.
Hatırlanacağı gibi özel radyo sunucusu Cem Ceminay, ünlü müzisyen Erkan Oğur'u tanımamakla övünmüş, "O da kim? Türkücü mü yoksa arabeskçi mi? Ne işi var Rumelihisarı konserlerinde?" diye konuşmuştu.
Radikal Gazetesi Kültür-Sanat yazarlarından Müjde Yazıcı, bugünkü başlıklı yazısında Erkan Oğur'un başarısını bir kez daha kamuoyuyla paylaştı.
Yazıcı'nın yazısını hoşgörüsüne sığınarak ödünç alıyor ve Cem Ceminay'a ithaf ediyoruz:
- Erkan Oğur, 'Yazı Tura'nın montaj öncesi halini izleyip, konuyu iyice anladıktan sonra beste çalışmalarına başladığını söylüyor.
'Yazı Tura' filminin Erkan Oğur imzalı müzikleri Kalan Müzik'ten çıktı. Filmin müzikleriyle Altın Portakal kazanan Oğur, 'Ödüller, hiçbir şey ifade etmiyor' diyor
Uğur Yücel'in senaryosunu yazdığı ve yönettiği 'Yazı Tura' filminin, Erkan Oğur tarafından hazırlanan müzikleri Kalan Müzik etiketiyle yayımlandı. 11 dalda Altın Portakal kazanan 'Yazı Tura'nın Erkan Oğur imzalı müzikleri de ödüle değer görüldü. 1996'da 'Eşkıya' filminin müziklerini de yapan Erkan Oğur, "Altın Portakal benim için hiç mühim değil. Ödüller, bana bir şey ifade etmiyor" diyor.
'Yazı Tura' ile ilk kez kamera arkasına geçen Uğur Yücel istediği için filmin müziklerini yaptığını belirten Erkan Oğur, Yücel'le çalışmaktan keyif aldığının altını çiziyor: "Filmlerde normalde senaryoyu yazan kişi de oturup müzik senaryosunu oluşturabilir. Yani senaryo yazan kişi de müzik tasarımını kendisi yapabilir, müzisyen de. Biz, 'Yazı Tura'da Uğur Yücel'le bu konuda birlikte çalıştık."
Erkan Oğur, önce 'Yazı Tura'nın montaj öncesi halini izleyip konuyu anladıktan sonra çalışmaya başlamış. Uğur Yücel'in istediği sahnelere, kendi uygun gördüklerini de ekleyerek müzikleri tasarlamış ve ortaya geniş bir repertuvara sahip bu albüm çıkmış.
'Sürpriz' klasikler
Soundtrack albümde konuk sanatçı olarak yer alan Suren Asaduryan (duduk), Adnan Karaduman (keman) ve Ayşe Özbekligil (keman) dışında tüm enstrumanlar Erkan Oğur tarafından çalınıyor. Oğur'un perdesiz gitarıyla yorumladığı Eric Satie, Frederic Chopin ve J.S. Bach gibi klasik müzik bestecilerinin eserleri albümün en büyük sürprizi. Bunların yanı sıra, Itri'nin 'Tekbir'i, ünlü 'Dersim Dört Dağ İçinde' türküsü ve 'Zülfü Kâküllerin Amber Misali' deyişinde Oğur, hem çalıyor hem söylüyor. 'Hada', 'Garipler', 'Ağırlama' ve 'Görünmeyen' ise Oğur'un bu film için yaptığı yeni besteleri.
Erkan Oğur, Uğur Yücel'le çalışmayı heyecan verici buluyor. Albümün kartonetinden anlıyoruz ki, bu durum Uğur Yücel için de geçerli: "Oyunculuk için 'ruh göçü'dür derken ne anlatmak istiyorsam, Erkan'ın müziğinde de o var. Çalarken sazlarının ruhuna göçüyor."
Türk halk müziğine perdesiz gitarıyla özgün yorumlar katan Oğur 'Anadolu Beşik', 'Gülün Kokusu Vardı' albümlerinde İsmail Hakkı Demircioğlu ile çalıştı. Djivan Gasparyan ile 'Fuad' albümüne imza atan Erkan Oğur, 'Hiç' isimli albümünde Okan Murat Öztürk ile çalıştı. Kendi stiliyle Türk halk müziğine müzikal bir boyut ve mistisizm kazandıran Oğur'un 'Bir Ömürlük Misafir' ise ilk solo albümü.
Yazı: Müjde Yazıcı
Kaynak: