“Kızkardeşim”, “Romans”, “Kusursuz Aşk” ve “İlk Sevişme” filmlerinin tartışmalı yönetmeni Catherine Breillat'dan skandal yara
Abone olOrijinal ismi "Anotomie l'enfer" olan film ülkemizde Cehennemin Anatomisi adıyla gösteriliyor. İlk olarak 7. Uçan Süpürge Kadın Filmleri Festivali’nde gösterilen film için yönetmen şöyle diyor: “Sizi şok edecek, utandıracak, bozguna uğratacak bir film seyretmek üzeresiniz. Ne gülün ne de yuhalayın. Yalnızca sessizce oturup filmi izleyin.” Senaryosunu da Breillat'ın yazdığı filmin başrollerini Amira Casar ve Rocco Siffredi paylaşmış. Filmlerinde cinselliğin, özellikle de kadın cinselliğinin ısrarla yer alması sebebiyle eleştirilere maruz kalan Breillat, cinselliği “sert” ve “doğrudan” anlatarak izleyiciyi kışkırtan bir yönetmen. Breillat’nın “Cehennemin Anatomisi”ni yapmaya karar vermesi şöyle olmuş: "Romance"ı bitirdikten sonra, filmi tekrar yapmam gerektiğini düşündüm. Filmi yeniden sahiplenmek için değil; filmin iki ayrı yönü olduğu için bunu düşünmüştüm. Paranın iki yüzü olduğu gibi, cehennem ve korku gibi... Önce Marguerite Duras'ın “La Maladie de la mort” adlı kitabının haklarını almayı düşündüm. Sonra oturup kendi senaryomu ve hikayemi kendim yazmaya karar verdim. Diğer tüm genel konular gibi hikayenin aslı ve gidişatı aynıydı. Fakat bu kez bir şeyler için ödemesi gerekenin kadın olmasına karar verdim. Kadın insanlığın hastalığıydı. Asıl görülmesi gereken konu buydu. Ortaya konan bakılamayacak olandı. Fakat bir porno filmden farklı olarak bakılamayacak olanlar seksüel görüntüler ve iki bedenin fonksiyonları değil varoluşlarıydı. Acı veren de buydu... Işığın ve gölgenin oyunları bir çok görüntüyü gizliyordu. (ışığı Man Ray tarzında kullanmak istedim) fakat sembolik olarak oyuncular ve izleyiciler için ruhlar ve acılar aynı kalmalıydı. Amira Casar, Rocco Siffredi Bir bıçağın sırtında sinema yolculuğu yaptığımın farkındayım. Bunu her defasında söylüyorum. Fakat benim yapmak istediğim bu... Bu, hem benim başkaldırım; hem de sığındığım sanatım.” Konusu: Bir kadın, bir gece klubünün tuvaletinde bileklerini keser ve karşı cinse ilgi duymayan bir adam tarafından kurtarılır. Adam kadını eve bıraktığında ilginç bir teklifle karşılaşır: Kadın evine gelmesini ve vücuduna onun hiç bakamadığı açılardan bakmasını, kendisini seyretmesini ister. Adam bunun ona pahalıya patlayacağını söyler, kadın kabul eder. Ve böylelikle sözü edilemeyeni, gösterilmeyeni, sır olanı keşfetmeye başlarlar.