Kimi tartışma yarattı kimi çok beğenildi. İşte Yeşilçam'ın son 25 yılına damgasını vuran filmler ve o filmlerin çok tartışılan, hatta Danıştay izniyle gösterimine karar verilen sahneleri. Kadının Adı Yok 1987 yapımı film Duygu Asena'nın aynı adlı kitabının uyarlaması. Atıf Yılmaz'ın yönettiği filmin başrollerinde Hale Soygazi, Tarık Tarcan ve Aytaç Arman vardı. AMERİKALI Şerif Gören'in yönettiği film, Lale Mansur'un da en çok ses getiren filmi oldu. Mansur'un başrolü Şener Şen ile paylaştığı film, Özel Bir Kadın'a gönderme yapan sahneleriyle de konuşulmuştu SARI TEBESSÜM 1992 yapımı film Seçkin Yasar'ın imzasını taşıyordu. Şahika Tekand ve Mahir Günşiray'ın ateşli sahnelerinin damga vurduğu film 1990'ların en çok konuşulan yapımlarından biri olmuştu MUM KOKULU KADINLAR İrfan Tözüm'ün yönettiği bu film Hande Ataizi'ni de Türk sinemasına armağan etmişti. GECE MELEK VE BİZİM ÇOCUKLAR Büyük usta Atıf Yılmaz'dan bir film daha.. Filmde artık hayatta olmayan Derya Arbaş ve Uzay Heparı başrolleri paylaşıyordu. CAZİBE HANIMIN GÜNDÜZ DÜŞLERİ Karşı cins ilişkilerden korkan bir annenin kızı olan Cazibe evlenme yaşını çoktan geçmiştir. Cazibe, kızını erkeklerin cinsel tacizlerinden koruduğunu düşünen annesi Fürüzan Hanım ve genç kızlığından beri kendisine aşık olan dayısı Tamburi Behçet ile birlikte aynı evde yaşamaktadır. Baskılar nedeniyle gençliğinin en güzel günlerini yaşayamayan Cazibe çıkış yolu olarak hayal kurmayı seçer. Yaşamadığı aşkların hep düşlerini kurar;Cazibe’nin düşlerinin baş kahramanı ise onun lise aşkıdır. Bir gece saklanmak için Fürüzan Hanım’ın evine gelen Kürşat bir anda Cazibe’nin hayalindeki kahraman olur. Kendisini kapattığı düş odası Cazibe için, günün en mutlu saatlerini geçirdiği bir oyun evi gibidir. Senaryosunu Macit Koper'in yazdığı yönetmenliğini İrfan Tözüm'ün üstlendiği filmin başrollerinde Hale Soygazi, Uğur Polet ve Macit Koper vardı. BERLIN IN BERLIN Sinan Çetin'in yönettiği film Almanyada yaşayan ve kocasını bir iş kazasında yitiren genç bir kadının öyküsünü anlatıyordu. Hülya Avşar'ın filmdeki bu sahneyi Berlin in Berlin'e damgasını vurdu ve geçen yıllarda bile hiç unutulmadı. AĞIR ROMAN Metin Kaçan'ın aynı adlı romanından Mustafa Altıoklar'ın uyarladığı film, güçlü oyuncu kadrosuyla da dikkat çekiyordu. Ar, uzun bir aradan sonra bu filmle kameraların karşısına geçmişti. DUL BİR KADIN Atıf Yılmaz'ın unutulmaz filmlerinden olan Dul Bir Kadın'ın kahramanı kocasını yıllar önce kaybeden ve kızıyla birlikte yaşayan Suna adlı bir kadın. Suna günün birinde arkadaşının dükkanında Engin'i tanır ve hayatı değişir. Müjde Ar, Yılmaz Zafer, Nur Sürer filmin başrollerini paylaşıyordu. ASILACAK KADIN Yine başrolünde Müjde Ar'ın yer aldığı bu film Danıştay kararıyla gösterim izmi almıştı. Pınar Kür'ün romanından uyarlanan film, çocuk yaştaki karısını gençlerin ilgisini çekmek için kullanan, onları izleyen sapık eğilimli bir kocayı anlatıyor. Yalçın Dümer ve Müjde Ar başrollerde. MİNE Türkan Şoray'ın o yıkılmaz kanunlarını bir kenara kaldırdığı sayısız filmlerden biri. Türkan Şoray ve Cihan Ünal'ın başrolleri paylaştığı filmin yönetmeni Atıf Yılmaz. Mine, başrolü Cihan Ünal ile paylaşan Türkan Şoray'ın kendi adıyla anılan kanunlarını yıktığı ilk yapım olarak da tarihe geçti. BİR YUDUM SEVGİ Atıf Yılmaz imzasını taşıyan bir başka film daha. Atıf Yılmaz bu defa şehrin varoşlarında yaşayan bir kadının mücadelesine çeviriyor kamerasını. Aygül, dört çocuğunu işsiz güçsüz, hayırsız kocasının yardımını görmeden büyütmeye çalışan mutsuz bir kadın. İş başa düştü diyerek bir fabrikada çalışmaya başlar ve bu onun bilinçlenme sürecinin ateşleyicisi olur. İşe yaramaz kocasını terk eder, çocuklarını alıp başka bir eve taşınır ve bu arada söylentilere aldırış etmeden fabrikadaki işi bulmasına aracı olan adamla yakınlaşmaktan kaçınmaz. Hale Soygazi ve Kadir İnanır başrollerde. KAÇAK Memduh Ün'ün yönettiği filmde Tarık Akan ve Fatma Girik'in bu sahnesi çok konuşulmuştu. KAYBOLAN KADIN Türkan Şoray ve Ekrem Bora'nın bu sahnesi Kaybolan Kadın adlı filmden. Bu öpüşme sahnesi Şoray'ın o dönem hayat arkadaşı olan Rüçhan Adlı'nın gözleri önünde çekildiği için Bora epey rahatsız olmuştu. Film, Orhan Kemal'in eserinden uyarlandı. AAAH BELİNDA Bir dönem Yeşilçam'ın seks sembolü olan Müjde Ar bir çok filminde cüretkar sahnelerde oynamıştı. Hülya Avşar da cüretkar sahnelerde oynamaktan hiçbir zaman kaçınmadı. 14 NUMARA Sinan Çetin'in yönettiği 15 Numara adlı filmdeki performansı Serpil Çakmaklı'ya ün kazandırdı. Ahu Tuğba da bir çok filminde cüretkar roller üstlendi. BEYAZ BİSİKLET Yaşar Alptekin ve Derya Arbaş'ın bu sahneleri çok konuşulmuştu