Wolswagen'de sanal devrim
Abone olYeni 3 boyutlu ortam teknolojisi Volkswagen'deki araç geliştirme çalışmalarında devrim yaratıyor ve otomobil endüstrisindeki standartları yükseltiyor.
Yeni teknoloji sayesinde gerçek zamanlı "Ray Tracing" (Işık
İzleme) kullanılarak 3 boyutlu nesneler anında ve etkileşimli
olarak gösteriliyor, hareket ettiriliyor ve değiştiriliyor. Güçlü
bilgisayar teknolojisi sayesinde büyük ve karmaşık bilgi yığınları
oluşturan veriler artık işlenebiliyor. Gerçekçi gölgeler, ışık
kırılmaları ve yansımalar bile yaratılabiliyor. Büyük oranda
Saarbrücken Üniversitesi'nden Profesör Dr. Ing. Philipp Slusallek
tarafından geliştirilen "Işık İzleme" dünyada otomobil sektöründe
ilk kez Volkswagen'de kullanılıyor. 20 milyon euro yatırım Teknik
Geliştirme bölümünün içinde iki özel görsel merkez inşa edildi ve
bunların maliyeti yaklaşık 20 milyon Euro oldu. Burada, bütün
bölümlerden araştırma-geliştirme uzmanları, tasarımcılar ve
mühendisler birlikte çalışacak ve böylece araç geliştirme süreci
çok daha verimli hale gelecek, masraf ve süreler azalacak.
Mühendisler büyük projeksiyon ekranlarında, planlanan bir araçla
ilgili daha geliştirmenin ilk aşamalarında gerçekçi ve ayrıntılı
bir izlenim edinebiliyor. Powerwall "Powerwall" adı verilen özel
bir projeksiyon ekranı (5.10 m x 2.10 m) tasarımcıların ya da test
mühendislerinin araçları gerçek boyutta gösterebilmesine olanak
tanıyor. İlk sanal tasarımlar çok kısa bir süre içinde ve düşük
maliyet üretilerek görülebiliyor ve üzerinde tartışılabiliyor; bu
sanal modeller üzerindeki yansımalar, eğimler ve boya renkleri
gerçek bir araçtaki gibi incelenebiliyor. Bu teknolojinin en
gelişmiş özelliklerinden biri de kameraların "gerçek" ile "hedef"
aracı doğrudan karşılaştırmak amacıyla, gerçek bir otomobilden
görüntüleri alması (gerçek durum) ve bunu sanal görüntülerle (hedef
durum) "Powerwall"da karşılaştırması. Bu şekilde, mevcut
farklılıklar ölçülüyor ve parçalar üretilmeden önce
değiştirilebiliyor. Sanal şehirde gezinti Proje görselleştirme
merkezinin diğer bir önemli özelliği de her bir kenarı 2.35 metre
uzunluğunda olan "Cave" (mağara) adı verilen küp. 3 boyutlu bir
sinemada olduğu gibi her bir ekranına dışarıdan bir görüntü
yansıtılıyor. İçinde, geliştirme uzmanları özel gözlüklerle sanal
dünyada yolculuk ediyor ve sanal modeller üç boyutlu olarak yer
alıyor. Kullanıcı aracın içindeki ergonomi, görüş açısı ve
donanımların tasarımlarını kontrol ediyor. Daha sonraki bir aşamada
şehrin içinde ve dışında sanal bir şekilde araç kullanmak mümkün
olabiliyor. Ayrıca, aracın bütünüyle maketinin yapıldığı ikinci
merkezde iki düzeyli bir projeksiyon sağlayan en son bilgisayar
teknolojisi kullanılıyor. Kabloların izlediği yol gibi etkileşimli,
sanal uygulamalar "Cave"deki kontrollere benzer bir şekilde test
ediliyor. Böylece yeni kablolar yaratılabiliyor ya da mevcut
kabloların yolu değiştirilebiliyor. Komple araç maketi ve yeni
proje görselleştirme bölümünlerindeki donanım, görsel alan ve
ofisler toplam 4500 metrekarelik yer kaplıyor. Her iki merkezi de
tamamlamak için Nisan 2004'ten beri gerçekleştirilen yoğun çalışma
ortamında toplam 150 kişi istihdam ediliyor . Volkswagen, yeni 3
Boyut teknolojisinin kullanılması ve buna bağlı olarak ürün
geliştirme sürecinin verimlileştirilmesi sonucunda maliyet ve süre
olarak yüzde 30'luk bir azalma olacağını tahmin ediyor. Planlama ve
üretim aşamasındaki değişiklikler daha önce son derece yüksek bir
maliyet ve uzun süre gerektiriyordu. Bugün ise gerçek üretim için
model ya da aletler üretilmeden önce sanal ürün bilgisayar
simülasyonuyla (benzetim) ayrıntılı olarak incelenebiliyor. Kaynak:
www.mynet.com