Türk yazılımcıların dünya çapındaki başarıları
Abone olTürk yazılımcılar, dünyanın önemli teknoloji firmlarında çok iyi işler çıkartıyor.
Son dönemlerde yazılımda adını dünyaya duyuran Türk
mühendisler uluslararası markaların ilk tercihleri arasına girmeye
başladı. ABD ve AB’ye göre Türkler daha hızlı, daha analitik ve
daha sorunsuz iş çıkarıyorlar.
Bugün gazetesinden Murat Gülderen'in haberine göre, yıllardır teknolojiyi üreten değil sadece kullanan ülke olabilen Türkiye, artık uluslararası alanda talep gören yazılımcılar yetiştirmeye başladı. Dünyanın önde gelen bilişim şirketlerinde çalışan Türk yazılımcılar, ses getiren projelere imza atıyor.
ÖNEMLİ PROJELERDE TÜRK İMZASI
Son olarak Başbakan Tayyip Erdoğan’ın Finlandiya ziyaretinde, milyonlarca kişinin oynadığı ve adeta fenomen haline gelen ünlü oyun Angrybird’ün yazılım ekibinin başında, Türk mühendis Serdar Soğancı’nın olduğu ortaya çıkmıştı. Peki, Türk yazılımcılar hangi önemli projelere imza attı? ‘I can Football’ ile başlayan, ‘İstanbul Kıyamet Vakti’, ‘Crysis’ ve Angry Birds ile devam eden Türklerin yazdığı oyunlara son dönemde, instagram ve bulut tabanlı arama gibi farklı projeler de eklendi..
BULUT TABANLI ARAMA
Bilkent Cyberpark’taki Kimola şirketi yöneticisi
Mustafa Savaş, Microsoft İnovasyon Merkezi’ne 1 yıl önce
kabul edildiklerini söyledi. Türkiye’nin ilk bulut
tabanlı arama hizmetini yayımladıklarını
belirten Savaş, yüksek hacimli verilerin otomatik
sınıflandırmasını sağlayan bir hizmet geliştirdiklerini
anlattı.
SORUNSUZ ÜRÜN GELİŞTİRİYORUZ
Türkiye Yazılım Sanayicileri Derneği Başkanı Doğan Güneş ise Türklerin dünyanın en iyi yazılımcıları arasına girmeye başladığını belirterek “Çünkü hem hızlı hem de sorunsuz ürünler geliştiriyoruz. Mobil, finans ve ERP yazılımlarında en iyiler arasındayız” dedi. Güneş, bu yılı 700 milyon dolar yazılım ihracatı ile tamamlayacaklarını da sözlerine ekledi.
'KIZGIN KUŞLARI' UÇURAN TÜRK...
Dünyada milyonlarca müşterisi bulunan Rovio şirketinin mobil oyun uygulamasından Angry Birds’ü geliştiren ekibin başında Serdar Soğancı bulunuyor. Oyun yazmaya 2001 yılında okul projeleri ile başladığını belirten Soğancı, kendi kariyerini şöyle özetliyor: “İlk tam zamanlı işe 2004 yılında “Digital Chocolate” firmasının Helsinki ofisinde 'Oyun Geliştiricisi' pozisyonuyla başladım. Orada 6 sene geçirdikten sonra ise 2010’da Rovio firmasına geçtim. Ben firmaya katıldığımda oyunun ilk versiyonu Apple cihazları için piyasaya çıkmıştı. 2011 yılından itibaren stüdyo müdürü pozisyonuna terfi ettim. Şu anda 42 kişilik bir ekibin başındayım.”
INSTAGRAM İÇİN ÇALIŞIYOR
Sarp Centel, Londra’da Lightbox adında bir şirkette yazılım mühendisi olarak çalışırken, şirket Facebook tarafından satın alınmış. Sekiz kişilik ekip olarak Facebook’un Silikon Vadisi’ndeki kampüsünde çalışmaya başlamışlar. Şimdi Facebook içerisinde yaklaşık bir yıldır Instagram ekibinde çalışıyor. Centel, Instagram’da mobil uygulamaları geliştiren ekipte yazılım mühendisi olarak görevli.
EN İYİ OYUNLARIN MUCİDİ
Dünyanın en iyi oyunları arasında gösterilen ‘I can Football ve ‘Supercan’ın mucidi Mevlüt Dinç kamunun destek vermesi halinde en büyük yazılımcıların Türkler’den çıkacağını söyledi. Dinç, “Bizdeki gibi Güney Kore’de de 22 milyon oyuncu var. Devlet desteği sayesinde dünyanın en büyük oyunlarını geliştirmeye başladılar” dedi.
10 MİLYON OYUN SATTI
Dünya çapında 10 milyondan fazla kopyası satılan Crytek’in kurucusu Cevat Yerli de online oyunların geliştirilmesine ağırlık veren yazılımcılardan. Önümüzdeki 5 yıl içinde mobil oyunlara da öncelik vereceklerini söyleyen Yerli, hedeflerinin online oyunda İstanbul’u üretim üssü haline getirmek olduğunu belirtiyor.