Teravih namazı ne zaman 20 rekat saat kaçta kılınır?
Abone olİlk teravih namazı bu akşam kılınıyor ve Ramazan ayı başlıyor. Teravih namazı yatsı namazını takiben kılınır. Haliyle teravih namazı saati için ilinizdeki yatsı vaktini dikkate almanız gerekiyor. Teravih namazı 20 rekattır.
Bu akşam ilk teravih namazı kılınacak. Teravih
namazının vakti, yatsı namazından sonra başlar, sabah namazı vakti
girinceye kadar devam eder. Haliyle teravih namazına gitmek
için yatsı ezanı saatlerini dikkate almalısınız.
Teravih namazı yatsıya tâbi bir sünnet olduğu için, vitir namazı
teravihten sonra kılındığı gibi, önce de kılınabilir. Âdet olan,
teravihi önce kılıp vitri sonra kılmaktır. Bu sebeble teravihin bir
kısmında imama yetişen bir kimse, imam vitre kalkınca imamla
beraber önce vitri kılıp sonra teravihten kılamadıklarını kazâ
etmesi câizdir. Teravih namazı vakti içinde kılınmazsa, vakti
dışında ne cemaatle, ne de tek başına kazâ edilmez.
TERAVİH NAMAZI NE ZAMAN KILINIR SAATLER : Teravih namazı yatsı namazının ardından kılındığı için saat olarak da yatsı ezanı saatlerini dikkate almak gerekiyor.
İLİNİZİN TERAVİH NAMAZI SAATİ VE
2018 İMSAKİYESİ İÇİN TIKLAYIN
TERAVİH NAMAZINI PEYGAMBERİMİZ NASIL
KILARDI?
Teravih namazı 20 rekat olarak kılınır. Peygamber Efendimiz
teravihi cemaatle kıldırdıkları zaman 8 rek'at
olarak kıldırmışlar, Ashâb da evlerinde bu namazı 20 rek'ata
tamamlamışlardır. 20 rek'atın tamamının mescidde kılınmaya
başlaması, Hz. Ömer zamanından itibarendir. O günden beri de 20
rekat olarak camilerde kılınmıştır.
TERAVİH NAMAZI 20 REKAT KILINIŞI
* Teravihi en
faziletli kılma şekli, 10 selâm ile ikişer rek'atlar halinde
kılmaktır. Yaygın olan kılma şekli ise, 4 rek'atta bir selâm vermek
suretiyle kılmaktır. 6 rek'atta bir selâm vererek de
kılınabilir.
Teravihi iki rek'atta bir oturmak suretiyle tek selâmla 20 rek'at birden kılmak da mümkündür. Ancak gece namazlarını 8 rek'attan çok olarak bir selâmla kılmak mekruh olduğundan teravihi de bu tarzda kılmamalıdır.
Teravih kaç selâmla kılınırsa kılınsın, iki rek'atta bir mutlaka
oturarak kılınmalıdır. Eğer iki rek'attan sonra oturmayıp 4
rek'atta bir oturulmuş ise, o 4 rek'atlar iki rek'at sayılır. Selâm
verilmese bile, her iki rek'at sonunda mutlaka oturulmalıdır.
* Teravih kelimesinde rahatlama mânası vardır. Bu sebeble 4 rek'at başında selâmdan sonra biraz oturularak rahatlanmalıdır. Bu süre içinde isteyen kendi kendine bir şeyler okur. Yahut tefekkür eder. Yahut da tesbihte bulunur. Bunlarda, namaz kılan kimse muhayyerdir. Memleketimizde ise, ekseriya müezzinler, cemaatın da iştirâkiyle sesli olarak salâvat okur, cehrî zikir yaparlar.
* Teravih namazı dörder dörder kılınıyorsa ilk oturuşta Tahiyyat'dan sonra salâvatlar da okunur. Bu, sünnet-i müekkededir. Hattâ bâzı müctehidlere göre farzdır. Cemaat usansa bile, imam bunları terkedemez. Ayrıca 3. rek'atın başında da Fâtiha'dan önce yine Sübhâneke okunur.
* Teravihi hatim ile kılmak da sünnettir. Cemaate ağır gelmesi sebebiyle hatimle kılmak sünneti terkedilmez. Bir beldenin bir camiinde bu sünnet mutlaka yerine getirilmelidir.
* Yatsının farzını tek başına kılan kimse teravihi cemaatle kılabilir. Ancak yatsının farzı cemaatle kılınmadan teravihin cemaatle kılınması caiz olmaz.
* Cemaatin memnun olması için imamın kırâet ve rükünleri sür'atle yapması mekruhtur. Mes'ûliyet duygusu taşıyan bir imam, çabuk kıldırayım diye kırâeti anlaşılmaz hâle getirmekten, ta'dîl-i erkânı terkten, tesbih sayılarını üçten az yapmaktan kaçınır.
* Hatimle namaz kıldıran imam, hatmi Ramazan-ı şerîf'in 27. gecesi tamamlamalıdır. Hatimle kılınmıyorsa Fîl sûresinden aşağısını okumak, tek sûre ve karışık âyetler okumaktan daha faziletlidir. Böylece rek'at sayısı da daha kolay bilinir.
* Bir özür olmaksızın teravihi oturarak kılmak câiz ise de, fazilet ve sevabını azaltır.
İmam kendisinde özür olsun olmasın teravihi oturarak kıldırabilir. Cemaat ise ayakta kılarlar. Ancak ayrılık olmasın diye cemaatın da oturarak kılmaları müstehab olur.
* Teravihi ve vitri başka başka imamlarla kılmak câizdir. * Uyku iyice bastırmış halde teravih kılmak mekruhtur.* Vitir ile teravih arasında biraz oturmak da müstehabdır.* Teravihi cemaatle kılan, vitri de cemaatle kılacağı gibi, yalnız başına da kılabilir.
* Teravih namazının her iki rek'atında teravih namazına niyet etmek gerekmez. Çünkü 20 rek'attan ibaret teravih namazı, bir tek namaz hükmündedir. Bunun için namaza başlarken yapılan niyet kâfidir.
TERAVİH NAMAZI SÜNNET Mİ FARZ MI? : Ramazan
ayında kılınan Teravih namazı farz değil sünettir. Peygamberimiz
Hazreti Muhammed teravih namazını farz olmasın diye cemaatten ayrı
olarak kılmıştır. Peygamberimizin teravih namazını nasıl
kıldığını Hazreti Aişe şöyle anlatmıştır;
-“Resûlullah (asm) bir gece mescidde nafile namaz kılmıştı. Birçok
kimse de ona uyarak namaz kıldı. Sabah olunca “Resûlullah geceleyin
mescidde namaz kıldı” diye konuştular. Ertesi gece de Efendimiz
(asm) namaz kıldı. Halk yine olanları konuştu, katılacakların
sayısı iyice arttı. Üçüncü veya dördüncü gece halk yine toplandı.
Öyle ki mescid, insanları alamayacak hâle gelmişti. Ancak
Peygamberimiz (asm) bu dördüncü gecede yanlarına çıkmadı.
Sabah olunca Efendimiz (asm): -‘Yaptığınızı gördüm. Size çıkmamdan beni alıkoyan şey, namazın sizlere farz oluvermesinden korkmamdır’ buyurdu.
TERAVİH NAMAZI NEDİR? : Teravih, Ramazan ayı boyunca her gece kılınan bir namazdır. Kadın-erkek herkes için sünnet-i müekkededir ve İslâm'ın şeâirindendir.
Teravih namazı, orucun değil, Ramazan'ın sünnetidir. Bu sebeble oruç tutmayan hasta ve yolculara da teravih kılmak sünnettir.
TERAVİH NAMAZI EVDE KILINABİLİR Mİ? : Teravih namazını cemaatla kılmak sünnet-i kifâyedir. Bir memlekette yahut bir mahallede oturan insanların bir kısmı teravihi mescidlerde cemaatle kılarlarsa teravihi cemaatla kılma sünneti yerine getirilmiş olur. Bu durumda başkaları için teravihi tek başına kılmak câiz olur. Ne var ki teravih namazı uzun olduğundan tek başına kılanda, yanılma veya ihmal durumu olabilir. Hiç olmazsa evlerde ev halkıyla cemaat olup birlikte kılınırsa, böyle bir mahzur da ortadan kalkmış olur.
Teravihi cemaatla kılmanın sünnet olması, Peygamberimizin fi'li ile sabittir. Resûlüllah Efendimiz, Ramazan'ın 23, 25 ve 27. geceleri mescide çıkarak Sahâbe-i Kirâm'a teravih kıldırmıştır. Her gece kıldırmamasının sebebi ise, teravihi cemaatle kılmanın vâcib olduğu sanılmaması içindir.