Taşıyıcı annelik için Diyanet'ten olay fetva!
Abone olDİN İşleri Yüksek Kurulu Başkanlığı, ilişki ile gebeliğin mümkün olmadığı durumlarda başvurulan ’Taşıyıcı annelik' ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu.
DİN İşleri Yüksek Kurulu Başkanlığı,
ilişki ile gebeliğin mümkün olmadığı durumlarda başvurulan
’Taşıyıcı anneliğin’ İslam dini açısından uygun olmadığını; nikahlı
olmayan kişiler arasında başlayıp sonuçlamayan tüp bebek
uygulamasının, insanlık duygularını rencide etmesi ve zina
unsurlarını taşıması sebebiyle caiz olmadığını
açıkladı.
Diyanet İşleri Başkanlığı’na ait, ’Fetva mercii’ olarak işlev
gören, ‘Dini Soruları Cevaplandırma Platformu’na, ‘Tüp bebek
yöntemi ile çocuk sahibi olmak caiz midir?’ sorusu yöneltildi.
Din İşleri Yüksek Kurulu Başkanlığı, bu konuda 5 Ocak 2012
tarihinde kadın veya erkekteki ‘bir kusur’ nedeniyle, ‘Tabii
ilişkiyle gebeliğin gerçekleşmesinin mümkün olmadığı’ durumlarla
ilgili karar verdiğini hatırlattı. Bu kararda,
"Döllendirilecek yumurta ve sperm, her ikisinin de nikahlı
eşlere ait olması, yani bunlardan herhangi biri yabancıya ait
olmaması; Döllenmiş olan yumurta, başka bir kadının rahminde değil
de yumurtanın sahibi olan eşin rahminde gelişmesi; Bu işlemin,
gerek anne, babanın; gerek doğacak çocuğun maddi, ruhi ve akli
sağlığı üzerinde olumsuz bir etkisinin olmayacağı tıbben sabit
olmak şartıyla tüp bebek yöntemine başvurmakta bir sakınca yoktur"
denildiği belirtildi. Bu konuda verilen fetvanın sonunda, şu
ifadeler yer aldı:
"Fiilen nikahlı olmayan kişiler arasında başlayıp sonuçlamayan tüp
bebek uygulaması, insanlık duygularını rencide etmesi ve zina
unsurlarını taşıması sebebiyle caiz değildir."
"İÇİLMESİ HARAM ALKOL TEMİZLİK MADDESİ OLARAK
KULLANILABİLİR"
Din İşleri Yüksek Kurulu ‘Alkolün temizlikte kullanılması caiz
midir?’ sorusuna verdiği fetvada alkollü içeceklerin tüketilmesinin
İslam dininde kesin olarak haram kabul edildiği vurgulanırken,
şöyle devam edildi:
"Bunlar necis oldukları için kullanılmaları da caiz değildir.
Dolayısıyla elbise ve beden üzerine dökülmeleri halinde yıkanmaları
gerekir. Zira üzerine şarap, şampanya, rakı, konyak ve
benzeri alkollü bir içki dökülmüş olanlar bunları yıkamadıkça namaz
kılamazlar. İçmek için değil de, temizlik amacıyla üretilmiş olan
alkollü maddelerin içilmesi haram olmakla birlikte, temizlik
maddesi olarak kullanılması caizdir. Bu nedenle, namaz
kılmadan önce bu ürünlerin sürüldüğü yerlerin yıkanması
gerekmez."