Sinemanın rakibi oyun konsolları
Abone olYeni kuşak konsolların sunacağı gerçek zamanlı interaktif içerikle birlikte video oyunlar, eğlence alanında sinemanın en büyük rakibi olacak.
Sinemanın rakibi oyun konsolları Her yıl Los Angeles’te
düzenlenen video oyun fuarı Electronic Entertainment Expo’ya yeni
kuşak oyun konsolları damgasını vurdu. Microsoft, Sony ve Nintendo
yeni kuşak cihazlarını tanıttı. Sektör analistleri, 2006’da konsol
üreticileri arasında müşteri kapma savaşlarının yaşanacağını
öngörüyor. Yeni kuşak konsollar yüksek tanımlı gerçek zamanlı
görüntü özelliği sunacak. Cihazların yaratacağı atılımla video
konsolları pazarı 5 yıl içinde 11.3 milyar dolar bir hacme
kavuşacak. 2006’da piyasada olacak olan konsollar, video
oyunlarının içine alınacak interaktif reklamların da habercisi.
XBOX YIL SONUNA HAZIR Yeni kuşak konsollar arasında en yakın
zamanda kullanıcıyla buluşacak olan, Microsoft’un XBox 360’ı. XBox
360’ın bu yıl sonunda ABD ve Avrupa’da pazara çıkmış olması
bekleniyor. Pazarda iddialı olan yazılım devi, yeni konsol için 40
adet yeni oyun tasarlıyor. NİNTENDO VE SONY SENEYE Microsoft’un
hemen ardından Sony üçüncü kuşak PlayStation’ı tanıttı. PlayStation
3, XBox’tan birkaç ay sonra 2006’nın ilkbaharında çıkacak. Sony
oyun listesi açıklamazken, yeni konsolun teknik özelliklerine
ağırlık verdi. Son olarak ise Nintendo yeni konsolu Revolution’ı
katılımcılara gösterdi. Rakiplerinin tersine Nintendo teknik
özellikleri saklı tutarken, konsolun diğerlerinden daha ufak
olacağını açıkladı. Nintendo ayrıca, dünyanın en çok satan
taşınabilir oyun konsolu GameBoy’un mini versiyonu GameBoy Micro’yu
görücüye çıkardı. REKLAMIN YENİ MECRASI Video oyunları meraklısı
reklamverenlerin ilgisini çekiyor. Oyuncu profili genellikle 18-34
yaş arası kentli erkeklerden oluşuyor, bu kitle reklamcıların
başlıca hedef gruplarından. Araştırmalar, söz konusu kitlenin
‘prime time’ aralığında televizyon yayınlarından video oyunlara
kaydığını savunuyor. Video oyunların içine reklam alınması da E3’te
öne çıkan konulardan biri oldu. Microsoft, Sony ve Nintendo
gelecekte video oyunların içine reklamları yedirmeye çalışacak.
Oyun tasarımcıları da grafiklerde çeşitli alanlara reklam
alınmasını sağlayacak ayarlamalar yapacak. YÜZYILLIK SİNEMAYA RAKİP
ÇIKTI Video oyunlarının ulaştığı doruk, sinema bileti gelirleri ile
karşılaştırıldığında ortaya çıkıyor. ABD’de 2004’te 9.4 milyar
dolar değerinde sinema bileti satıldı. Video oyunlarının satışı ise
7.3 milyar olarak gerçekleşti. ABD’nin bir numaralı kültür ürünü
sinema gelirlerine yaklaşması, video oyunlarının potansiyelini
gösteriyor. Uzak gelecekte video oyunları yeni bir kültür sahası
olarak sinemayı zorlayacak. Örneğin, Halo 2’nin pazara çıktığı
hafta 125 milyon dolar satış rakamına ulaşmıştı. Animasyon filmi
‘The Incredibles’ ise aynı hafta 70 milyon dolar’da kalmıştı.
Reklamverenler 2004’te oyunlara 34 milyon dolar yatırdı. Bu rakam
henüz ufak bir meblağ olarak görülebilir, ancak tahminlere göre,
oyunların grafiklerine yedirilerek verilen reklam hacmi 2009’da 562
milyon dolara ulaşacak. Kaynak: NTV-MSNBC VE AJANSLAR