Senaristler keseyi dolduruyor
Abone olSenaryo dizileri vezir de ediyor, rezil de. Reytinge göre ücret artıyor.
Yapımcı, inandığı bir dizi projesini, projeye uygun olacağını
düşündüğü kanalın yöneticisine sunuyor. Peki, gün geçtikçe sayısı
artan yapım şirketlerine gelen yüzlerce proje, nasıl elenip yapım
şirketince kabul ediliyor ve kanallara ulaşıyor?
Medyapım'ın sahibi Fatih Aksoy, bir projenin ön değerlendirmesi
hakkında bilgi verirken, öncelikle senaryonun özgünlüğüne ve
senaryoda zekâ olup olmadığına baktıklarını belirtiyor.
"Daha önce yurtdışında yapılmışsa başarı yakalayıp yakalamadığına
bakıyorum. İkinci aşamada ise nasıl anlatıldığına bakılır."
Reytingi yüksek diziler, senaristlerine haftada 30 bin YTL
kazandırabiliyor.
STOKTA ÇOK DİZİ VAR
Uzun süre yayında kalabilen başarılı dizilerden Sıla'nın yapımcısı
FM Yapım'ın sahibi Faruk Bayhan, televizyonların genel müdürlerinin
onayladıkları projeleri kanalın icra müdürlerine sunduklarını, icra
kurulunun da dizinin yayınlanıp yayınlanmayacağına karar verdiğini
belirtiyor.
Bayhan, yeni sezona da Sır Gibi ve Komiser Nevzat gibi iddialı
dizilerle başlayan FM Yapım'ın stokta da çok sayıda dizisi olduğunu
ekliyor: "Hangi dizinin ne zaman tutacağı belli olmadığı gibi,
tutmaması kalitesiz olduğu anlamına da gelmez."
Yağmur Ajans'ın sahibi Osman Yağmurdereli, Murphy Kanunlarını
işyerinde uygulayan patronlardan. Gülerek anlatıyor: "Bizim
firmamız çok demokratiktir. 30 kişi çalışır. Herkesin fikri alınır.
Patron ne derse o olur."
Bedia Ceylan Güzelce -Hande Şarman -Barış Erdoğan/Sabah