PlayStation oyunlarıyla eğitim
Abone olTeknoloji çağının çocukları "PlayStation oyunlarıyla" eğleniyor. Uzmanlar, oyunların zararlı olduğunu söyledi. Oysa yapılan araştırmalar uzmanların söylediklerini çürüttü.
ABD'nin 8 milyar dolarlık dev oyun pazarı artık sadece
bilgisayar tutkunu çocukları hedef almıyor. Piyasadaki oyunlar
eğlencenin yanısıra okullarda ve şirketlerde eğitim amacıyla
kullanılıyor.
Oyunları 'dünyanın en etkin kitle iletişim aracı' olarak tanımlayan
The Economist dergisi, içine gizlenmiş seks sahneleri ile
tartışmalar yaratan Grand Theft Auto oyununun ardından ABD oyun
pazarını araştırdı. Buna göre oyunlar artık birer eğlence aracı
olmaktan çıkarak, eğitim alanında önemli bir misyon üstlendi. Temel
ekonomik modeller üzerine kurulu 'Sim City' veya 'Rollercoaster
Tycoon' gibi oyunlar çoktan eğitim kurumarındaki yerini almış
durumda. Bu oyunlarla, ekonomik modellerin işleyişini anlamak
mümkün. Örneğin Türkiye'de en çok bilinen oyunlardan birisi olan
Sim City'de belediye başkanı görevindeki oyuncunun, vatandaşların
sağlık harcamalarına yetecek parası kalmaması durumunda, sektörde
vergi indirimine giderek, fiyatları aşağıya çekmesi böylece
hastaların takdirini kazanması mümkün.
Dev şirketler kullanıyor
Yıllardan beri pilotlar için kullanılan simülatörlerin benzerleri
artık askerlerin eğitimi için de kullanılmaya başlamış durumda.
Masabaşı çalışanlarının da verimliliğinin oyunlarla
artırılabileceğine dikkat çeken The Economist dergisinin haberine
göre, IBM ve Nokia için oyunlar üreten 'games2train' çalışanlarının
kurallarla ilgili bilgisi bir oyun aracılığı ile ölçülüyor.
Tüm üretim sürecini bir simülasyona çeviren ilaç üretici Pfizer ise
yeni takım arkadaşlarını eğitmek için bu oyundan yararlanıyor.
PriceWaterHouseCoopers ise içinde finansal olayların varolduğu bir
oyunu, denetçileri eğitmek amacıyla kullanıyor.
Harvard İşletme Okulu Gazetesi'nde John Beck ve Mitchell Wade
isimli iki yönetici danışmanı ise 'Got Game' isimli oyunun
oynanmasının, kariyer gelişiminde çok önemli katkı sağlayacağını
belirtiyor. Buna göre bunu görebilen ve uygulamaya başlayan
firmaların ciddi bir rekabet avantajı sağlayacağı düşünülüyor.
Yaş sınırı yok
The Economist dergisine göre ABD'de video oyunu oynayan insanlar
toplam nüfusun yüzde 50'sini oluşturuyor. Oyun oynayan kısmın yüzde
76'sını ise 40 yaş altı grup oluşturuyor. Oyuncuların yaş
ortalaması ise 30 olarak hesaplanmış. Ayrıca çocuk yaşlarda video
oyunlarıyla tanışanların, ilerleyen yaşlarda da oyun oynamaya devam
ettikleri belirlenmiş. Video oyunlarıyla oynuyanları iki gruba
ayıran dergiye göre 'dijital yerliler', teknoloji ile donatılmış
bir ortamada büyüyenler olarak tanımlanırken, 'dijital göçmenler'
ise teknolojiyi cep telefonlarından ve İnternet kullanımıyla ile
öğrenmiş kimseler olarak tanımlanıyor. Derginin, Eğlence Yazılımı
Birliği'nden derlediği bilgilere göre, genel kanının aksine 18 yaş
altı oyuncuların toplama oranı yüzde 35 seviyesindeyken, 18-49 yaş
arasındaki oyuncuların oranı yüzde 43 ile birinci sırada. 50 yaş ve
üstündekilerin oranı da yüzde 19 olarak hesaplanmış. Yapılan
araştırmada katılımcıların yüzde 3'ü ise yaşlarını belirtmemiş,
Şiddet içerikli oyunlar suç oranını azalttı
Bilgisayar oyunlarında kullanılan şiddet tartışılırken, oyun
satışları ile şiddet içeren suç girişimi arasında ters orantı
bulunduğuna dikkat çeken uzmanlar, 1990'lı yıllardan itibaren, oyun
pazarında yaşanan canlanmayla birlikte, suç miktarında da ciddi
oranlarda azalma olduğunu belirtiyor. Uzmanlara göre, bir oyunda
gerçek bir şiddetin içinde olmakla, pasif bir şekilde filmdeki
şiddete tanık olmak arasında ciddi farklar bulunuyor. Illionis
Üniversitesi'nde medyanın sosyal etkileri üzerinde araştırma yapan
Dmitri Williams henüz oyunlar ve suç oranları arasındaki ilişkiyi
gösteren bir çalışmanın sonuçlarının yakın zamanda açıklanacağını
belirterek, binlerce tür oyun bulunurken 'oyun oynamak' kavramını
genellemenin yanlış olduğunu ifade ediyor.
Kaynak: