Özkök, modern mahremi açıkladı
Abone olHürriyet'te çıkan "Göbeği açık türbanlı" haberi büyük tepki topladı. Ertuğrul Özkök, tepkilere yanıt verdi. Özkök, "modern mahrem" kavramını ortaya attı...
Ertuğrul Özkök, Hürriyet'te çıkan "Göbeği açık türbanlı
haberi"ne gelen eleştirilere yanıt verdi. Özkök bazı kavramlar
ortaya attı. Özkök, "Modern mahrem mi demiştiniz" isimli yazısında
çok çarpıcı eleştirilerde bulundu.
Yazı: Ertuğrul Özkök
Kaynak: www.hurriyetim.com.tr
SON günlerin en çok konuşulan konularından biri, Hürriyet’te
yayınlanan ‘göbeği açık türbanlı kız’ haberi.
Alişan konserinde eğlenen kızlardan birinin fotoğrafı, İslami
ağırlıklı gazetelerin köşelerinde ağır bir öfkeye neden oldu.
Merak ediyorum.
Bu öfkenin gerçek sebebi nedir?
* * *
Bazıları, ‘Bunun neresi haber’ sorusunu soruyor.
Bal gibi haber.
Bu soru bana göre, habere duydukları öfkenin ambalajı.
Belli ki asıl kızdıkları, bu görüntünün kamuoyuna yansıması.
Şimdi bu habere kızan arkadaşlarla şöyle sakin bir sohbet
yapalım.
Yıllarca hepimize, Prof. Nilüfer Göle’nin ‘modern mahrem’ teorisini
kabul ettirmeye çalışmadınız mı?
Neydi o teori?
Türban aslında evine kapatılan genç kızların özgürleşme
projesiydi.
Yani, muhafazakár aileler, kızlarına ancak türban taktıkları zaman
sokağa çıkma, okula gitme izni veriyordu.
Değil mi?
Sakin sakin tartışmaya devam edelim.
Artık bu teoriye ben de inanmaya başladım.
Gerçekten de türban, bazı ailelerin kızları için ‘normal hayata
katılma aracı’ haline geliyor.
Türkiye’nin yeni sosyolojik olgusu bu.
Normal hayata katılan kızlar, normal hayatın gereklerini yerine
getireceklerdir.
Bir akşamüzeri Beşiktaş’a inerseniz, bunu kendiniz de rahatlıkla
teşhis edebilirsiniz.
* * *
Türbanın altındaki yırtmaçlı etekler, bele oturmuş pantolonlar,
göğüsleri, bırakın saklamaya, tam aksine ortaya çıkarmaya ayarlı
tişörtler.
Tabii yanlarında sarmaş dolaş erkek arkadaşlar.
Bu görüntü yaygınlaştıkça, onun medyatik sonuçları da yavaş yavaş
ortaya çıkıyor.
Konserlerden gelen fotoğraflar, başı örtülü kadınların aldatma
hikáyeleri ve başka şeyler.
Yani bir tür ‘türban televolesi’...
Modern mahremin medya aynasındaki görüntüsü.
Demek ki artık türban normalleşiyor...
* * *
Bütün bunlardan çıkarılacak bir başka sosyolojik sonuç var.
Türban, normal hayata katılma biçimiyse, türbanlı kızlar ile
türbansız kızlar arasındaki sınır da giderek siliniyor
demektir.
Yani türban artık ille de ‘namusun simgesi’ değil.
Daha doğrusu, fanatik dincilerin kabul ettiği anlamda bir namusun
simgesi değil.
Türbanlı kızlar da türbansızlar kadar ahlaklı veya ahlaksız
demektir.
O zaman geriye, gittikçe daha fazla sırıtan o siyasi sembolden
başka ne kalıyor?
Merak etmeyin, 1970’in solcu parkası gibi, o da yok olup
gidecek.
* * *
Bir nesil sabredin.
Bugünün türbanlı kızları, yarının modern Türkiye’sinin ilk büyük
isyancıları olacak.
Küçük yaşta başı zorla örttürülen çocukların kendileri olmasa bile,
onların çocukları buna isyan edecektir.
Göbeği açık türbanlı kız, bu isyanın ilk işaretleridir.
Bazılarını rahatsız eden, çileden çıkartan da işte bu
işaretlerdir.
* * *
Türban televolesi, modern mahrem teorisinin ispatıdır.
‘Modern mahrem’ demediniz mi?
İşte size modern mahrem.
Bu küresel dünyada genç kızları sonsuza dek kendi siyasetinizin
gece bekçisi olarak, arka bahçe sakini olarak tutamayacağınızı bir
gün siz de anlayacaksınız.