Okan Bayülgen'e her lafı saydı
Abone olAkşam yazarı Nagehan Alçı açtı ağzını yumdu gözünü. Zehir zemberek eleştirdiği kişi ise Okan Bayülgen.
"Disco Kralı" programına çağırdığı Kürt sanatçı Rojin'i
sakıncalı olduğu gerekçesiyle son anda daveti iptal eden Bayülgen'e
her lafı saydı.. Ünlü televizyoncuyu ırkçılıkla suçlayan yazar,
Bayülgen'in tartışılan açıklamalarını bir bir
sıraladı.
Sözü daha fazla uzatmıyor ve Nagehan Alçı'nın Bayülgen'i yerden
yere vurduğu bugünkü köşesinden bir bölüm aktarıyoruz:
UTANCIN MAĞDURUNU SUÇLU İLAN ETME CÜRETİ
(...)Rojin gibi sesi güçlü, fiziği güzel ve esprili bir sanatçının
bu özellikleriyle değil de Kürt olduğu ve Kürtçe şarkı söylediği
için gündeme gelmesi zaten hepimiz için büyük bir utanç. Bu utanç
yüzünden yüzümüzün kızarması gerekirken bazı kendini bilmezler
nasıl oluyor da utancın mağdurunu suçlu ilan etmeye cüret
edebiliyorlar?
AŞAĞI GÖRÜLEN IRKLAR LİSTESİNİ ANCAK BAYÜLGEN
YAPABİLİR
***
Bunları şaşkınlıkla izlesem de, bir şeye hiç şaşırmıyorum: Böyle
bir kafatasçılık, böyle bir etiketleme, böyle bir oryantalizm
zehriyle 'aşağı görülen ırklar' listesi hazırlamayı olsa olsa Okan
Bayülgen yapabilir şov dünyamızda. 'İtaat kültürüne meydan
okuyorum' diyerek yıllardır kolay lokmalarla insanları uyutan,
otoriteye karşı çıkıyorum kamuflajı ile kendini otorite koltuğuna
oturtan, o koltukta başöğretmen edasıyla insanları yabancı dilden,
felsefe bilgisine kadar sorguya çekmeye kalkışan Bayülgen...
CEZAYİRLİ VE MISIRLI SANATÇILARA YAMYAM
DEMİŞTİ
***
Bu, diskoların, medyanın, uykusuz gecelerimizin kralı daha önce de
Cezayirli ve Mısırlı sanatçıları aşağılamış, 'Avrupa bu yamyamları
dinliyor' demişti. Arapları kastederek 'yakında Fransa'da medeni
Fransız insan kalmayacak' cümlesini kurabilmişti!
KAFATASÇI
***
Böyle açıktan kafatasçılık yapan bir 'otorite savaşçısı' bugün de
Kürtçe şarkıyı kendine yakıştıramıyor. Avrupa'daki Arapları nasıl
görüyorsa Türkiye'deki Kürtleri de öyle görüyor.
BU ZİHNİYETİN KRAL KOLTUĞUNDA OTABİLDİĞİ ÜLKE
***
Bu zihniyetin kral koltuğuna oturabildiği, otoriteye başkaldırıdan
güçsüzü ezmenin anlaşıldığı, alenen faşizm yapanların 'gençlik
idolü' olabildiği bir yer hala burası..."