Namaz üç değil beş vakit
Abone olEski Diyanet İşleri Başkanı Prof. Süleyman Ateş'in, 'Kuran'da beş değil üç vakit namazın farz kılındığını söylemesi tartışma yarattı.
İsmail Nacar, Prof. Ateş'in iddialarının doğru olmadığını
savundu. Prof. Ateş, konu ile ilgili olarak Vatan'daki köşesinde de
iki makale yayımlamıştı. İslamcı yazar İsmail Nacar, Kuran'da üç
vakit namazın farz olduğuna ilişkin iddiaların asılsız olduğunu öne
sürdü. Nacar, bu iddiayı ortaya atan Prof. Süleyman Ateş'i,
‘‘İslami hayatı bulandırmak istemekle’’ suçladı. Nacar, Ateş'in
açıklamalarıyla ilgili şu açıklamayı yaptı: ‘‘Süleyman Ateş'in
Kuran'da beş değil üç vakit namaz farz iddiasının hiçbir ilmi
dayanağı yoktur. Çünkü Kaf Suresinin 39-40'ıncı ayetleri ile Rum
Suresi'nin 17-18'inci ayetlerinde geçen, 'Güneşin doğumundan önce
de,' 'Batışından önce de,' 'Gecenin bir kısmında da,' 'Akşama
girdiğimizde de,' 'Sabaha kavuştuğumuzda da,' 'Gündüzün sonunda
da,' 'Öğle vaktine girdiğimizde de Allah'ı tesbih edin'
ifadelerinden, tüm Kuran bilginleri (bütün tarih boyunca) namazın
beş vakit olduğunu anlıyorlar. Yani, zaman belirtilerek yapılması
gereken tesbihi namaz olarak anlamışlardır. Ancak namaz
vakitlerinin cemi olayı ayrı bir konudur. Üstelik, tevatüren bize
aktarılan Peygamber uygulamasında da namaz beş vakittir. Belli ki,
bir zamanlar İslam ve toprakla ilgili bir makale yazarak, Ermeni
topraklarını gaspettiğimizi söyleyip tarihimizi çarpıtmaya kalkışan
sayın Ateş, bu defa da namazın üç vakit olduğunu iddia ederek
İslami hayatımızı bulandırmak istiyor.’’