Magazin dünyası çöplük
Abone olSon albümlerinin gelirini mültecilere bağışlayan Ayna Grubu üyeleri magazin dünyasını çöplüğe benzettiler
Son albümleri 'Nefes'in gelirini mültecilere bağışlayan Ayna
Grubu üyeleri, magazin dünyasını "çöplüğe" benzetirken, 'popstar'
türü yarışmalar için de "üç kuruş para için gençlerin geleceğiyle,
onuruyla oynanıyor" diyor.
Ayna Grubu, 1996'da 'Gittiğin Yağmurla Gel' albümü ile başladığı
müzik yolculuğuna sağlam olduğu kadar duyarlı adımlarla ilerliyor.
Verdikleri konserlerle, çıkardıkları albümlerle geniş bir kitleyi
arkalarından sürükleyen grup, magazin dünyasına ve popstar
yıldızlarına ağır eleştirilerde bulunuyor. Magazin dünyasına neden
karşı olduklarını ve neden orada olmadıklarının gerekçelerini şu
sorularla cevaplıyorlar:"O dünyanın içinde olup da düzgün
gördüğünüz biri var mı? Üreten biri var mı? 'Çocuğum onu örnek
alsın' dediğiniz biri var mı? Öyleyse bizim magazin çöplükleriyle
işimiz yok." Aynı eleştiriyi televizyonda düzenlenen star
yarışmalarına da getiriyorlar. Erhan Güleryüz,"Bu yarışmalarda
insanlar aşağılanıyor, üç kuruşluk adamlar, üç kuruş para için
gençlerin, geleceğiyle, onuruyla oynuyor. Eskiden halkın gözünü
boyamak, gündem değiştirmek için arenalarda insanları aslanlara yem
ederlerdi; şimdi bu yarışmalarda gençlerimizi yem yapıyorlar. Bu
toplumsal bir göz boyama" diyor.
Orçun Çolak,"Özellikle jüri diye oturtulan şaklabanlara çok
sinirleniyorum. Hiçbiri bilgi ve fikir sahibi değil. Yıllar sonra
bu günlere baktığımızda çok utanacağız" şeklinde konuşuyor. Can
Ergenler de yarışmaların toplumu oyalamak için kullanıldığını
söylüyor. Can Güney ise "Bence o kadar da karanlık değil. Bu tür
yarışmalar birçok insanın iyi müzik ile kötü müziği ayırt etmesini
sağlıyor. İyi müziği anlamak için kötü müziği duymamız gerekir"
diyor müstehzi ifadeyle.
GRUPLARIN MÜZİĞİ DAHA İYİ
Önüne gelenin kaset yaptığını bunun da müzik sektörünü kötüye
götürdüğünü söyleyen Güleryüz, müzik endüstrisini grupların
kurtaracağını söylüyor ve oyunun gruplardan yana olduğunu sözlerine
ekliyor. Güleryüz "Önümüzdeki yıllarda müzik endüstrisini sırtında
taşıyacak olan müzik grupları olacaktır. Endüstriyel çöküşün çözümü
gruplarda. Çünkü grup müziği samimiyet gerektirir. Kendini
kandırsan da grup arkadaşlarınızı asla kandıramazsınız"diyor.
Çorbada bizim de tuzumuz olsun
Son albümleri 'Nefes'in gelirinin bir bölümünü mültecilere
bağışlama kararı adıklarını söyleyen Erhan Güleryüz gerekçelerini
şöyle açıklıyor: "Şu anda dünya üzerinde 19 milyon insan, çoluk
çocuk, genç yaşlı, zulümden, acıdan kaçmak için yurtlarını terk
etmiş durumda. Anadolu, insanlık tarihi boyunca medeniyetin vefalı
anası olmuştur. Savaştan ve zulümden kaçan herkes Anadolu'nun
güvenli kollarına sığınmıştır. Bizde Anadolu insanıyız; zorda
olanın yanında olmak özümüzde vardır. Bu ailelere yardımcı olmak
istiyoruz."
Türkülere yeni yorum
Nefes'te aradıkları masum tınıya ulaştıklarını söyleyen grup,
sevdikleri üç türküyü de yeniden düzenlemiş: "Sivas Ellerinde Sazım
Çalınır", "Gesi Bağları" ve Hekimoğlu. Davulun yoğun olarak
kullanıldığı albümde türküler hariç 13 çalışma var. Arnavutluk halk
türküsü melodisinin üzerine yazılmış sözlerle 'Ben Nerede Doğdum'
şarkısı albümün en dikkat çeken parçası. Albümün diğer şarkıları
Erhan Güleryüz'e ait.
Grubun kralı Orçun
Erhan Güleryüz ve Can Güney
ve Orçun Aca iktisat fakültesinde eğitim görmüş. Can Ergen
gazetecilik, Orçun Çolak ise müzik bölümünde öğrenci. Grup içinde
hiyerarşi zinciri var. Orçun Aca, krallığını ilan etmiş
durumda.
"Benden çekinirler" diyerek bunu açıkça dile getiriyor. "Sürekli
yollardayız ve birlikteyiz. Elbette kavga ettiğimiz, kırıldığımız,
yorulduğumuz, üzüldüğümüz anlar oluyor. Zorluğu yaratan da, ortadan
kaldıran da müzik" diyor.
Kaynak: Yenişafak