Bu sene epey dizi yaptı, yeni projelerin önü arkası kesilmiyor. Sadece diziler de değil, gündüz kuşağı işleri, mutfak ve futbol programları da öyle... Yıldız oyuncular, iddialı yapımlar, pahalı senaryolar... Her gün yeni bir işin başlayacağı haberine uyanıyoruz. Bu, birçok planın da tutmadığını gösteriyor. Bu yıldız yağmuru içinde bir soluk alalım dedik. İşte 2016’nın ilk televizyon karnesi... EN İYİ ERKEK OYUNCU: YURDAER OKUR Sezon ortası başlayan ‘Yeter’ ilk bölümüyle güçlü bir açılış yaptı. Pelin Karahan bugüne kadarki performansının üstüne çıksa da, asıl şovu sadist koca Yekta rolünde Yurdaer Okur yapıyor. EN İYİ KADIN OYUNCU: BURCU BİRİCİK ‘Hayat Şarkısı’ sağ gösterip sol vurdu. Burcu Biricik’ten klasik bir romantik komedi/melodram performansı beklerken, bambaşka, özgün bir karakterle karşılaştık. Sezona sonradan dahil olsa da, bütün seneye damgasını vurmaya yetecek kadar çok boyutlu bir karakter Hülya. Hepsi birbirine benzeyen aşk dizilerinin kadınları arasında iyi ve kötüyü en iyi dengeleyen (hatta kötüyü sevdiren) Biricik oldu. EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU: ALİNA BOZ Bu sene ekranda onlarca ergen izledik. Ama Alina Boz’un canlandırdığı Hazal kadar gerçek ergenlik manyaklıklarına yaklaşan olmadı. Nerede incir çekirdeğini doldurmayacak dram, trip, öfke, hırs var hepsi onda. Tüm sorunlu genç kız haline rağmen, ‘Paramparça’da ekrana delice yakışan peri kızı gibi bir oyuncu. 18 yaşındaki Boz’un ismini daha çok duyacağız. EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU: ALİ BURAK CEYLAN VE SERDAR YILDIRIM Kötü karakterler var, bir de onların kendilerinden beter yancıları var. Bu sezon parlayan iki ‘yancı’: Tufan (Kara Sevda) ve Çağatay (Paramparça) boylu boslu, yakışıklı, akıllı, fikirli, genç adamlar. Gelin görün ki, bir kötünün yanına yamanmışlar, cinayet dahil bütün ayak işlerini görüyorlar, üstüne de 7/24 işitmedikleri hakaret, uğramadıkları aşağılanma kalmıyor. Tufan’ın (Ali Burak Ceylan) birtakım hesapları var Emir’le ilgili, onu anladık ama kendine çok yakışan topuzuyla Çağatay (Serdar Yıldırım) kariyer seçimini bu yönde yapmak için ne yaşamış olabilir, o belli değil. Fakat her ikisi de ekrana gerçekten çok yakışıyor. EN İYİ SENARYO: POYRAZ KARAYEL Bu konu tartışmaya kapalı. Sezonun en iyi senaryosu ‘Poyraz Karayel’in. Bu kadar. Edebiyattan ve sinemadan alabildiğine yararlanan, akıp giden diyaloglarıyla diğer bütün senaryolara omuz atıp öne çıkan ekibi kutluyoruz. YILIN SÜRPRİZİ: ELÇİN SANGU Sezonun açık ara en büyük fenomeni ‘Kiralık Aşk’. Barış Arduç’un yakışıklılığı bir yana, Elçin Sangu’nun iyi oyunculuğu dizinin tutmasında en ciddi katkıyı sundu. Sangu’nun cazibesi büyük yıldızları gölgede bırakıp, Meryem Uzerli’nin, Beren Saat’in popülaritesini kat kat aşarak, senenin sürprizi Kiralık Aşk’ı bu sezon zirveye oturttu. EN İYİ YEMEK PROGRAMI: NURSEL'İN MUTFAĞI ‘Nurselciğim’ içimizden biri. Kimin böreği koksa kapısında bitiyor. Gönül Hanım’ın kek tarifi, Fatma Hanım’ın kuzu inciğine ekleniyor. Nursel Ergin hafta içi her gün yayımlanan programında domatesleri elleriyle tabaklara dizmekten, poğaça pişmiş mi diye parmaklamaktan çekinmiyor. Tarifler Instagram sayfasında hemen paylaşılıyor, bir ‘kadınlar kulübü’ ortamı oluşuyor. Sezonun kitlesini en iyi tanıyan yemek programı ‘Nursel’in Mutfağı’. YILIN HAYAL KIRIKLIĞI: GECENİN KRALİÇESİ ‘Gecenin Kraliçesi’ başlarken Meryem Uzerli tükenmişlik sendromunu geride bıraktı mı, aksanı hâlâ tatlı mı, Murat Yıldırım’ı özledik mi, Yağmur ve Durul Taylan rejisi bizi uçaracak mı gibi sorularla ve heyecanla doluyduk. Ancak karşımıza çıkan karmaşık hikâye ve tutarsız karakterler, bir araya toplanmış bunca iyi oyuncuya ve ekibe rağmen diziye her hafta biraz daha kan kaybettirdi. Büyük şaşaayla tanıtılan Gecenin Kraliçesi’nin sonu ne yazık ki çok erken geldi. EN İYİ REALITY ŞOV: KISMETSE OLUR Sanki biz onlardan biri değilmişiz gibi izlediğimiz, kendini beğendirmeye, başarısızlığını gizlemeye çalışan, beğenilmenin şımarıklığıyla böbürlenen bir sürü insan. ‘Kısmetse Olur’ evine toplanan gençlerin kafesteki canlılar gibi ha bire birbirlerini tartmaları, kollamaları ve eş bulmaya çalışmaları yetmezmiş gibi işin içine aileler de karışıyor ve o zaman seyrine doyum olmuyor işte insanlık hallerinin. EN İYİ FUTBOL PROGRAMI: DERİN FUTBOL Ertem Şener, Ahmet Çakar, Rasim Ozan Kütahyalı ve Sinan Engin, Yeni Türkiye’nin errrrkek sesinin en güçlü çıktığı futbol programı ‘Derin Futbol’un silahşorları. Trollüğün bini bir para, bir zamanlar Kenan Onuk’un sunduğu 90 Dakika’nın efendiliğinin tam tersi kebapçı havası hâkim. Yorumcular seviyeyi ne kadar düşürürse gece yarısı sosyal medya o derece coşuyor; program Beyaz TV’ye hayal edemeyeceği reytingleri getiriyor. EN İYİ BELGESEL: DÜNYANIN TUZU Hayatı boyunca insanların görmemek için televizyonlarını kapadığı, hep sırtını çevirdiği ne kadar felaket varsa tam göbeğine giden ve görenin ruhunu yumruklayan fotoğraflarla geri dönen fotoğrafçı Sebastião Salgado’nun yönetmen Wim Wenders tarafından belgelenen hayatı ‘Dünyanın Tuzu’, son birkaç sezonun en iyi belgeseli.