İslam'da cinsellikte haram ve helaller
Abone olİlahiyat profesörü Ali Rıza Demircan Hoca, İslam'da cinsel hayatla ilgili soruları cevapladı.
İlahiyat profesörü Ali Rıza Demircan Hoca, İslam'da cinsel
hayatla ilgili soruları cevapladı. Hangi birliktelikler ve
davranışların helal, hangilerinin haram olduğunu anlatan Demircan,
Takvim Gazetesi'ndeki köşesinde en çok merak edilen sorulara cevap
verdi.
İşte Demircan'ın o sorulara verdiği cevaplar;
Âdet halinde sevişmek, ilişkiye
girmek haram mıdır?
CEVAP: Âdet halinde ilişki de zarar
verebileceği için Eza olarak nitelenerek yasaklanmıştır. Bakara
sûresinin 222 âyetinde şöyle buyurulmuştur: "Ey Peygamber! Sana
kadınların ay halini de sorarlar. De ki; O bir ezadır. Bu sebeple
ay halindeki kadınlarla cinsel
ilişkide bulunmayın. Temizleninceye kadar kendilerine yaklaşıp
ilişkiye girmeyin. İyice temizlenip boy aptesti aldıkları zaman
Allah'ın emrettiği üreme organından onlarla cinsel ilişkiye
girebilirsiniz. Allah çok çok tövbe edenleri sever. İyice
temizlenenleri / adet halinde ve ters yol ilişkisinden kaçınarak
temizliğe özen gösterenleri de sever." Açıkça anlaşılacağı üzere
adet halinde cinsel ilişki haram kılınmışsa da ilişkiye varmayan
sevişme helâldir. Sevgili Peygamberimizin
izlememiz gereken öğretisi ve uygulaması olarak âdet hali sırasında
kadınlar temizliğe önem verip kokulardan arınmalı, kocalar da
ilgisiz kalmamalı ama asla ilişkiye girmemelidir.
EŞLER ARASINDA İLİŞKİ NE ZAMAN YASAK
Eşler arasında ilişki ne zaman
yasaktır?
CEVAP: Eşler arasında ilişkinin yasak
olduğu günler, geceler yoktur. Cuma, Kandil ve bayram gecelerinde
de ilişkiye girilebilir. Ancak Kadir gecesi olduğuna yürekten
inandığımız gecede ilişki yasak olmamakla beraber Peygamberimiz'in
duâya yönlendirici uyarıları çizgisinde ertelenmesi
öğütlenebilir.
MASTÜRBASYON HARAM MI?
CEVAP: Erkek veya kadın için mastürbasyonu
yasaklayan doğrudan bir âyet ve sahih bir hadis yoktur. Eşlerden
birinin mastürbasyon yapması; cinsel görevini aksatması durumunda-
eşe zulüm olacağı için haramdır. İhtiyaç yokken mastürbasyon
yapılması ise hayat maddesinin israfıdır. İsraf' ise haramdır.
Ancak arzular şiddetlenir de zinaya düşme tehlikesi belirirse
mastürbasyon caiz olduğu gibi vacib/yapılması gerekli bir görev
olur.
CİNSEL HAZ AMAÇLI BAKIŞLAR CAİZ Mİ
CEVAP: Değişik mekânlarda karşılaşan erkeklerle kadınların birbirlerinden etkilenmeleri tabiidir. Ancak etkilenmeleri cinsel arzulu iradeli bakışmalara dönüşmemelidir. Söz ve anlam olarak Allah'ın Kitabı ve İslâm Dini'nin temel kaynağı olan Kur'ân'ın Nur suresinin 30. ve 31. âyetlerinde mümin kadınlar ve erkeklerin gözlerini cinsel arzulu bakışlardan korumaları emredildiği için cinsel haz amaçlı bakışlar cinsel taciz olarak yasaklanmıştır. Ancak beğeni ile sonuçlansa da cinsel arzuyla tekrarlanmayan ani bakmalar ve bakışmalar da sakınca yoktur. Çünkü Peygamberimiz, ardından iradeli cinsel bakışların gelmediği ani bakışların helâl olduğunu açıklamıştır.
ORAL İLİŞKİ HARAM MIDIR?
CEVAP: Eşlerin birbirlerinin cinsel organlarını
öpme-emme anlamına oral ilişki, İslâm öncesi Cahiliyet döneminde
sevişme tekniği olarak bilinmekle beraber, Kur'ân ve Sünnet'te oral
ilişki ile ilgili açık bir hüküm yoktur. Ancak genel kurallar
vardır. Oral ilişkiyi iki kısım halinde incelemek gerekir.
a) Cinsel ilişkinin başlangıcında, şehvetlenmeden ötürü
gelebilecek akıntı ve mezi dil ve dudaklara bulaştırılmadan
yapılacak ve rûhî bunalım doğurmayacak oral ilişki ruhsat olarak
onaylanabilir.
Ancak tabii bir duygu ile veya rûhî ve kültürel gelişim sebebiyle
oral ilişkiye ilgi duymayan, hatta ona karşı olumsuz tavır alan eşi
buna zorlamak, ruhsal bunalıma ve cinsel mutsuzluğa sebep olacağı
cihetle zulüm olur. Sadizm gibi bu tür zulüm de şüphesiz haramdır.
Harama yöneltici değinilen davranışlardan kaçınılsa da, tabiî bir
sevişme tarzı olmadığı için, oral ilişkinin bir süre sonra
nefretimsi duygulara sebep olabileceği ve dolaylı olarak cinsel
mutluluğu olumsuz yönde etkileyebileceği gerçeğini de hatırlatarak,
oral ilişkinin onay verilebilecek bu kısmından da kaçınılmasını
öğütleriz. Nitekim kaçınılmasını tavsiye buyuran İslâm bilginleri
de vardır.
b) Ağzı cinsel organa dönüştüren ve ağza boşalmayı içine alan
oral ilişki ise -Allah bilir- haramdır.
Kur'ân ve Sünnet arka organdan (anüs) ilişkiyi haram kılar. Bu tür
ilişkilerin helâl görülerek yapılmasını azaba uğrama sebebi olarak
bildirirken, ağzı cinsel organa dönüştürerek yapılacak oral
ilişkiyi daha bir haram kılacağı açıktır. Kaldı ki bu anlamda oral
ilişki, yozlaştırılmamış insan doğasının çirkin bulacağı, iğrenç
göreceği bir işlemdir; Kur'ân ifadesiyle Fahşâ ve Habîse'dir.
Cinsel içerikli çirkinlik olan fahşâ ve pislik olan habîse ise
Kur'ân'la haram kılınmıştır. Doğruları en iyi bilen Allah'tır ve
bize düşen kulluk görevi, haram olma şüphesi taşıyan işlerden bile
kaçınmaktır.
KADIN KUAFÖRDE AĞDA YAPTIRABİLİR Mİ
Müslüman bir bayan, kadın kuaförüne üreme,
koltukaltı ve bacak bölgesi kıllarına yönelik işlem yaptırabilir
mi?
CEVAP: Müslüman kadınlar, uyluk dahil üreme
bölgesi ve yakın çevresi anlamına gelen Ferc'lerini Rabbimizin
Kur'ânî emri gereği korumak; kızları ve kardeşleri dahil hiç
kimseye açmamakla yükümlüdürler. (Nur 31) Bu sebeple bu bölgelerini
açarak bir işlem yaptıramazlar. Ancak, kırk gün aşılmaksızın
yapılması gereken temizliklerini, hastalık ve yaşlılık gibi her
hangi bir sebeple bizzat yapamıyorlarsa, kadın kuaförü yanı sıra
bir başka kadına da yaptırabilirler. Koltuk altı ve bacak bölgesi
işlemlerinde ise dini bir sakınca yoktur. Erkekler de Ferc'lerini
korumakla yükümlü olduklarından yukarıda kadınlara ilişkin olarak
açıklanan hükümler, erkekler için de geçerlidir.(Nur 30) Zaruret
halleri dışında doktorlar, kuaförler ve çocuklarımız dahil hiçbir
Müslüman da bir başkasının üreme bölgesi çevresine bakamaz ve işlem
yapamaz.