Hz.Muhammed'le ilgili aykırı sözler
Abone olSevan Nişanyan, Hz. Muhammed ve inanç üzerine çarpıcı açıklamalarına devam etti...
İNTERNETHABER
- Hz.
Muhammed üzerine yazdığı aykırı yazıyla
tartışma konusu olan yazar Sevan
Nişanyan, CNN Türk
ekranlarında Enver Aysever'in
sorularını yanıtladı.
Nişanyan, geçtiğimiz günlerde Ortadoğu'yu karıştıran ABD
yapımı film üzerine başlayan ifade özgürlüğü tartışmasına katılmış
ve tepki toplayan bir yazı kaleme
almıştı.Yazısında "bundan yüzlerce yıl önce Allah'la
kontak kurduğunu iddia edip bundan siyasi, mali ve cinsel menfaat
temin etmiş bir Arap lideriyle dalga geçmek nefret suçu değildir.
"İfade özgürlüğü" denilen şeyin, adeta anaokulu seviyesindeki bir
test örneğidir" diyen Nişanyan sert tepkilere hedef
olmuştu.
BEN BU KİŞİNİN TANRI'YLA TEMAS KURDUĞUNA
İNANMIYORUM
Aysever'in sorularını yanıtlayan Nişanyan sözlerinden geri adım
atmazken çarpıcı açıklamalar yaptı. Hz. Muhammed ve inanç kavramı
üzerine aykırı fikirlerini canlı yayında tekrar eden
Nişanyan "Ben bu kişinin
Tanrı'yla gerçekten temas kurduğuna, mesaj aldığına inanmıyorum.
Hatta bu iddiayı saçma ve anlamsız
buluyorum." dedi. Nişanyan'ın açıklamaları
sosyal medyada da geniş yankı
bulurken, Twitter'da trend topic
oldu...
HZ. İSA İLE İLGİLİ ÇOK DAHA SERT VE HAKARETAMİZ
FİLMLER DE YAPILDI
Peygamber ve İslam üzerine sözleriniz kıyameti koparttı. Bu
sözleri ilginç olmak için mi ettiniz yoksa İslamiyet'ten nefret
ettiğiniz için mi ettiniz?
Her ikisi de değil. Öncelikle İslamiyetten nefret etmem
sözkonunusu değil. Hayır öyle bir şey katiyen yok. Bu ve buna
benzer sözleri kırk yıldır çeşitli ortamlarda sık sık
söylemişimdir, yazılarımda yazmışımdır. Yani bu kez de farklı bir
şey söylemedim. Oradaki film 3 bin dolarlık bir bütçeyle yapılmış
gülünç saçma üzerinde durmaya değilmez, ilkel bir film. İsa'nın
hayatı hakkında bundan çok daha hakaretamiz filmler bilirim. Çok
daha sert ve alaya alan filmler vardır...
TÜRKİYE'DE ZAYIF KONUMDA OLAN İSLAM
DEĞİLDİR
Tam bu süreçte dünyada kimi toplumlarda İslamafobinin
geliştiği bir dünyada siz kendine hakaret edildiğini düşünen
insanların yanında durmanız gerekmez mi? Zayıf olanın yanında
olmanız gerekmez mi?
Türkiye'de İslamiyet zayıf konumda olduğunu düşünmek için
insanın gerçekten çarpık bir görüşe sahip olması
gerekir...
Dünyada diyelim o zaman...
Dünyada değil Türkiye'de konuşuyoruz. Türkçe konuşulan tamamı
Türk olan bir forumda ben bunları söyledim. Hükümetin yok efendim
nefret suçları yasası çıkaracağız, yok efendim internette bunları
yasaklayacağız demesi üzerine ben bunlar söyleme ihtiyacı
hissetim.
BOŞ VE YUVARLAK LAFLARLA KONUŞMAK
İSTEMİYORUM
Bütün özgürlüklerin önü açılmalı demek yerine doğrudan
Türkiye'de insanların hassasiyetlerini galeyane getiren bir şeyi
bilerek mi yaptınız...
Boş ve yuvarlak laflarla konuşmayı sevmiyorum. Bir şey
söyleyince karşınızdakinin de duyabileceği şekilde söylemek lazım.
Yoksa Türkiye'deki anlamsız, yüzeysel, sıkıcı, klişelerden ibaret
söylemin içinde kalırsınız...
ETYEN MAHCUPYAN BENİ ELEŞTİRMEDİ
Etyen Mahcupyan sizin sözlerinizin ifade özgürlüğü
kapsamında olmadığını söyledi...
Katiyen böyle bir şey söylemiyor. Asla ve aksine bunun tam
tersini söyledi...
Ama sizi çok ağır eleştirdi...
Hayır çok ağır eleştirmedi. Bu yaptığım şeyin yerinde
olmadığını, bir fayda getirmeyeceğini, lüzümsuz olduğunu, karşı
tarafla bir diyaloga hizmet etmediğini söyledi...
Karşı taraf kim?
Dindar İslami kesimler...
NEFRET SUÇU KAVRAMI ZAYFILARI KORUMAK İÇİN İCAD
EDİLMİŞTİR
Dini farklılıklar nedeniyle mi onları karşı taraf olarak
görüyorsunuz?
Onlara dair bir şey yoktu yazımda. Facebook'ta paylaştığım
yazım ifade özgürlü ve nefret suçu üzerine yazılmış bir çalışmaydı.
Bu çerçevede çunu söyledim: Nefret suçu kavramı dünyada zayıfları
korumak için icad edilmiş bir kavramdır. Nefret suçunun sınırları
bellidir ve bir mantığı vardır. Bir söylemden dolayı bir takım
insanların zarar görmesi hadisesidir. Bundan yüzlerce yıl önce
doğmuş bir peygamberin veya fikir önderinin şöyle ya da böyle yalan
ya da yanlış olduğunu iddia etmek hatta dalga geçmek herhangi bir
şekilde nefret suçu olarak kabül edilemez.
PEYGAMBERLİĞİ TANRI FİKRİNE KARŞI BİR KÜFÜR OLARAK
GÖRÜYORUM
Şunu anlamıyorum. Bu tartışmalar alevliyken bu sözlerin
yararı neydi? Diyanet İşleri Başkanı bizi eleştirin ama bize
saldırmayın diyor...
Saldırı kelimesini burada nasıl anlıyoruz? Ben birisine bıçak
mı çekmişim? Hakaret mi etmişim? Ben sadece Allah'la kontak
kurduğunu iddia eden bir Arap lider dedim. Siz ya bu kişinin
gerçekten peygamber olduğuna inanırsınız ya da inanmazsanız. Ben bu
kişinin Tanrı'yla gerçekten temas kurduğuna, mesaj aldığına
inanmıyorum. Hatta bu iddiayı saçma ve anlamsız buluyorum. Tanrı
fikrine karşı bir fükür olarak görüyorum. Bunu ifade etme
özgürlüğüne sahibim...
PEYGAMBERLİK TARİHİN İLKEL DÖNEMİNDEKİ BİR
MESLEKTİR
Bütün peygamberlere karşı mısınız?
Peygamberliğin tarihin çok ilkel bir döneminde ortaya çıkmış
bir meslek olduğunu düşünüyorum.
İNANÇ TARTIŞILABİLİR BİR ŞEYDİR, HZ. MUHAMMED DE
TARTIŞMIŞTIR
İnanç tartışabilir mi sizce?
Hiç şüphesiz tartışılabilir. Tarih boyunca da tartışılmıştır.
Başta da Hz. Muhammed tartışmıştır. Bütün önemli dini liderler put
kırarak başlamıştır. Put kırmak nedir? Halkın derin gelenekler
sonucu inandığı ve kutsal saydığı değerli güçlere karşı meydan
okumak demektir, onları kırmak demektir. Yumurta kırmadan omlet
yapamazsınız.