Sabah namazını (cemaatle) kılan, Allah'ın garantisi altındadır. Sakın Allah, (ona verdiği garantisi sebebiyle) size bir ceza vermesin. Efendimiz (SAS), “Namaz dinin direğidir” buyurarak namazı olmayan kişinin inancının da yerle bir olacağına işarette bulunmuştur. Hazret-i Âdem’den (AS) Efendimiz’e (SAS) kadar gelen bütün peygamberler namaz, oruç ve infakı, yani sadaka ve zekâtı ümmetlerine duyurmuşlardır. Namaz; imanın varlığına, kalbin temizliğine, müşrik olmadığımıza ve başka inançlara mensubiyetimizin olmadığına en büyük alamettir. Kişinin ömründe kılacağı bir vakit namaz ile o kişinin öldükten sonra onun adına yapılabilecek hayır ve duaların hepsi bir kefeye konulsa, yapılan hayırlar kendi kıldığı bir vakit namazın ağırlığına ve sevabına asla ulaşamaz. Namaz kılmayan bir kişi iman etmiş olsa da henüz Hazret-i Peygamber’in ümmeti olduğunu tam olarak gösterememiş demektir. (Çünkü Efendimiz’in (SAS) “Namaz kılmayan henüz din seçmemiş gibidir” mealinde hadis-i şerifleri vardır.) Namaz; Kur’an-ı Kerim’in kesin ayetleriyle ve Efendimiz’in (SAS) kesin tatbikatıyla 5 vakittir. Kelime-i Şehadet’ten sonra, yani imanla beraber ilk yapılması gereken fiil ve harekettir. Allah Teâlâ’nın Kur’an-ı Kerim’de en çok beyan ettiği ibadettir. Resulullah (asm) buyuruyor ki: “Sabah namazından sonra cemaatle birlikte güneş doğuncaya kadar Allah'ı anmak benim için dün-ya ve dünyada bulunan bütün nimetlerden daha sevimlidir; keza, İkindi namazından sonra cemaatle birlikte güneş batıncaya kadar Allahı anmak da dünya ve dünyada olanlardan daha sevimlidir, benim için buyurdu.” (Camiüssağir) Sabah namazını kılan kimse, Allah'ın himayesi altındadır. Artık Allah'ın, himayesi altına aldığı kimse hakkındaki teminatını yok etmeyin, ikindi namazını kılan da Allah'ın himayesi altındadır. "Kim sabah namazını cemaatle kılar, sonra güneş doğuncaya kadar oturup Allah'ı zikrederse ve sonra kalkıp iki rek'at (İşrak) namazı kılarsa eksiksiz edâ edilmiş bir hac ve umre sevabı alır." "Kim yatsıyı bir cemaat içinde kılarsa sanki gecenin yarısını ihya etmiş gibi olur, kim de sabah namazını bir cemaat içinde kılarsa sanki gecenin tamamını namazla geçirmiş gibi olur." “Sabah namazından sonra cemaatle birlikte güneş doğuncaya kadar Allah'ı anmak benim için dün-ya ve dünyada bulunan bütün nimetlerden daha sevimlidir; keza, İkindi namazından sonra cemaatle birlikte güneş batıncaya kadar Allahı anmak da dünya ve dünyada olanlardan daha sevimlidir, benim için buyurdu.” “Sabah namazını mutlaka kılmanız gerekir. Zira bu namaz arzu edilen her iyi şeye nail olmaya vesiledir.”(Camiüssağir)