Hayal Perdesi matbu yayına başladı
Abone olHayal Perdesi Sinema Dergisi beş yıllık e-dergi macerasından sonra yayın hayatına iki aylık periyodunda ve matbu olarak devam ediyor. Leviathan kapaklı 44. sayı, yeni tasarımı ve zengin içeriğiyle çıktı.
Derginin Vizyon sayfalarında yozlaşmış otorite karşısındaki
insanın trajedisini konu alan Leviathan, aile düzeninin
kırılganlığını tartışan Turist (Force Majeure), Ridley Scott’ın
Tevrat’taki “Çıkış” hikâyesinden uyarlığı Musa anlatısı Exodus:
Tanrılar ve Krallar (Exodus: Gods and Kings), Fatih Akın’ın 1915
anlatısı Kesik (The Cut), genç bir baterist ile acımasız müzik
hocası arasındaki ilişki üzerine kurulan Whiplash, Hüseyin
Karabey’in yakın tarihin absürtlüklerinde dolaşan filmi Sesime Gel,
Leyla ile Mecnun senaristi Burak Aksak’ın ilk filmi Bana Masal
Anlatma ve Mahsun Kırmızıgül’ün son filmi Mucize yer alıyor.
Söyleşi bölümünde Neden Tarkovski Olamıyorum filminin yönetmeni Murat Düzgünoğlu ile sinemacıların Tarkovski ile ilişkilerine, filmin kahramanlarının yaşadığı çatışmaya ve Türkiye’de film üretimine dair bir söyleşi gerçekleştirdik.
Hayal Perdesi’nin yeni yayın döneminin yeni bölümleri ise: Akademi, Kulis ve Canlandırma. İlk matbu sayının Kulis sayfalarında Zeynep Özbatur Atakan ile yeni projelerini konuştuk ve 2014 yılının bir muhasebesini yaptık. Sinema üzerine yüksek lisans ve doktora yapan akademisyenlerle tezlerini konuşacağımız Akademi bölümünde bu sayıda “Postkolonyal Afrika Sineması” üzerine çalışması ile Yusuf Ziya Gökçek var. Canlandırma sayfalarında ise animasyon türü ile ilgili tarihi ve teknik yazılar yayınlanıyor.
Perspektif sayfalarında, Aybala Hilâl Yüksel “2014’te Yerli Sinemada Neler Oldu” başlıklı yazısında 2014 yılını değerlendirdi. Türk sinemasının yüzüncü yılında hangi filmlerin gösterildiğini, hangi yapımların öne çıktığını ele alan Yüksel özellikle komedyen filmlerinin gişede büyük hasılat yaptığına dikkat çekiyor. Ayrıca Hayal Perdesi yazarlarının 2014 filmlerinden seçtiği “En İyiler” listeleri bu sayının öne çıkanlarından.
Belgesel Odası’nda Barış Saydam, Cem Kaya imzalı Motör (Remake
Remix Rip-Off) isimli yapım üzerinden Yeşilçam’da kopyalama
kültürüne değiniyor. Saydam, imkanların çok kısıtlı olduğu bir
dönemde Yeşilçam’ın kopyalama ve yeniden üretim yöntemiyle sinema
tarihine özgün bir mitoloji sunduğunu belirtiyor. Büyülü Gerçek
bölümünde ise Cihan Aktaş’ın son dönem Türk sinemasındaki erkek
karakterlere değindiği “Giden Adamın Sebepleri” yazısı yer
alıyor.
Türk Sineması Araştırmaları sayfalarında Mustafa Furkan Özren melodram türünün ortaya çıktığı toplumsal yapıyı ve türün sağladığı ideolojik kullanım olanaklarını tartışmaya açıyor. Kamera Arkası’nda uzun yıllar mühendislik yaptıktan sonra sinema sektörüne giren Halil Kardaş, Türkiye’de yapımcılığın işleyişini ve Yozgat Blues tecrübesini paylaşıyor.
Açık Alan’da Rüveyda Temel 1980’lerde Doğu Almanya’da bir doktorun hikayesini anlatan Barbara’yı, karşıtlıklar üzerinden incelerken, Sinefil’de Hüseyin Etil Nuri Bilge Ceylan’ın Kış Uykusu’nu taşranın nesneleştirilmesi ve sınıfsal ilişkiler açısından yorumluyor.
Neden Film Seyrediyoruz sorusunuysa bu sayıda Prof. Dr. Peyami Çelikcan cevaplıyor.