Genç girişimciler Peak Games'in rekor satışıyla gözünü zirveye dikti
Abone olTürk oyun şirketi Peak Games'in küresel bir şirket tarafından satın alınması, genç girişimcileri yerli oyun üretimi ve dünyaya pazarlanması konusunda cesaretlendirdi
Oyun üretmeyi düşünen girişimciler, kendisinden daha
tecrübeli uzmanların hazırladığı, çoğu zaman ücretsiz eğitim
videolarıyla bazı kaynaklardan faydalanarak, sektöre adım
atabiliyor.
Yazılım konusunda Türkçe kaynakların artması ve usta-çırak ilişkisindeki gönüllü eğitmenler ve topluluklar aracılığıyla kendilerini geliştirmede sıkıntı çekmeyen girişimcilerin yeni oyunları, çeşitli desteklerle dünya ve Türkiye'de geniş kitlelere ulaşabiliyor.
Oyun geliştirici ve yazılım eğitmeni Numan Kaan Karataş, AA muhabirine yaptığı açıklamada, internete uyum sağladıkça oyun sektörünün de o hızla büyüdüğünü, her yaştan insanın içinde oyun oynama hevesinin olduğunu söyledi.
"Bir gün ben de oyun yapabilir miyim?" sorusunun artık tarih
olduğunu belirten 26 yaşındaki Karataş, "Oyun yapmak eskiden
hayalken artık mümkün. Artık 14 yaşındaki bir genç oyun
sektörüne merak saldığı andan itibaren kısa zamanda bunu yapmayı
öğrenip, kendi oyununu geliştirilebilir hale geldi. Sektörün içine
girdiğimizde yüzlerce gencin oyun yaptığını
görebiliyoruz. Eskiden atarilerde oynadığımız oyunları çok
kolay bir şekilde kendimiz geliştirebiliyoruz. Bunun yanı sıra çok
büyük oyun projelerini dahi geliştirebilir ve piyasaya sürebilir
durumdayız." değerlendirmesini yaptı.