Erkekler şehvetli kadınlar kibirli
Abone olVatikan'ın yaptırdığı bir araştırma, günah işleme eğilimleri açısından erkeklerle kadınların farklı olduğunu ortaya çıkardı.
Kiliselerdeki günah kulübelerinde papazlara yapılan
itiraflardaki verilerden yola çıkan araştırma, erkeklerin işlediği
günahlarda liste başında şehvet düşkünlüğünün, kadınlarınkilerde
ise kibrin yer aldığını gösterdi.
Cizvit rahip Roberto Busa'nın yaptığı araştırmanın sonuçları,
Vatikan'ın resmi yayın organı L'Osservatore Romano gazetesinde
yayımlandı. 95 yaşındaki Busa'nın, Katoliklik inancındaki
geleneksel yedi büyük günahı esas alarak yaptığı istatiksel
araştırma, insanların günah eğilimlerinin cinsiyet farkına göre
değiştiğini ortaya çıkardı.
Araştırmada, şehvet düşkünlüğünün listenin tepesinde yer aldığı
erkeklerin işlediği diğer altı günahın sıralamasının, oburluk,
tembellik, kindarlık, kibir, haset ve cimrilik biçiminde olduğu
kaydedildi.
Kadınlarda ise yedi günahın işlenme sıralamasının tamamen farklı
olması dikkati çekti. Araştırmada kadınların işlediği günahların
sıralaması ise kibir, haset, kindarlık, şehvet düşkünlüğü, oburluk,
cimrilik ve tembellik şeklinde belirtildi.
Katolik ilahiyatçı Wojciech Giertych, L'Osservatore Romano'da
yayımladığı yorum yazısında, araştırmanın kadın ve erkeklerin
günahlarla ilişkilerinde farklılıklar bulunduğunu ortaya koyduğunu
savundu.
GÜNAH ÇIKARANLARIN SAYISI YÜZDE 30'LARA DÜŞTÜ
Öte yandan Roma Katolik Kilisesi açısından, günahların yanı sıra
günah çıkarma ritüelinin son yıllarda ciddi bir erozyona uğramış
olması da, bugünün en önemli sorunlardan birini oluşturuyor.
Katoliklik inancına göre, bir kişinin günahlarından arınması ya da
tövbesi, sadece kilisedeki bir papaza itiraf sayesinde mümkün
olabiliyor. Ancak İngiliz The Times gazetesinde yayımlanan bir
araştırma, kilisenin mutlaka iman edilmesi gereken ilkeler arasında
saydığı günah çıkarma ritüeline inanan ve bunu yerine getiren
Katoliklerin sayısının yüzde 30'lara kadar düştüğünü gösterdi.
The Times'taki araştırmada, Katoliklerin yüzde 10'unun ise papaza
itiraf suretiyle günah çıkarmaya karşı çıkmakla da kalmayarak, bunu
insanın Tanrı ile iletişimine zarar verici bir eylem biçiminde
algılamakta olduğu kaydedildi.