ERTESİ GÜN (Bağdat, Stephanie Sinclair/VVI) Bu fotoğraf Irak Savaşı’nın en sembolik karelerinden biri. YANGIN İSTASYONU (Bağdat, Moises Saman/Panos Pictures) İspanyol fotoğrafçı Saman New York Times ve diğer gazeteler için çalıştığı dönemde pek çok defa Irak’ta bulunmuş. HAYAT DEVAM EDİYOR (Bağdat, Moises Saman/Panos Pictures) Saman, Bağdat’ın fakir ve şiddet altındaki El Veziriye bölgesinde dolaşırken, insanla savaşın bir arada yaşadıkları bu kareyi yakalamış. MODERN KALINTILAR (Bentiu, Sudan, Sven Torfinn/Panos Pictures) Torfinn, son 10 yılını Afrika’nın savaşlarının en yakın görü tanıklarından biri olarak geçirdi. PEK ÇOĞUNDAN BİRİ (Ngeti, Kongo, Marcus Bleasdale/VII) İngiliz fotoğrafçı Bleasdale, 1998 yılında “çatışmaların toplumlar üzerindeki etkisini belgelemek” için Demokratik Kongo Cumhuriyeti’ne yerleşmiş. TAŞIDIĞI EŞYALAR (Tire, Lübnan, Jeroen Oerlemans/Panos Pictures) Hollandalı foto muhabir Oerlemans, bu fotoğrafı Lübnan’ın güneyindeki Tire kentinde İsrail’le yaşanan 34 günlük savaş sırasında çekmiş. YENİ BİR BAKIŞ (Gazze Şeridi, Filistin, Moises Saman/Panos Pictures) İsrail’in Gazze’de Hamas üzerine düzenlediği hava saldırılarının sona ermesinden kısa bir süre sonra, Saman kendini İsrail uçaklarının yerle bir ettiği Filistinlilere ait mahalle Beit Lahiya’da bulmuş. YANSIMA ÜZERİNE (Avgani, Irak, Thomas Dworzak/Magnum) Dworzak, bir askerin duvardaki gölgesinin bu fotoğrafını, Irak’ın Suriye sınırı yakınındaki Avgani köyünde çekmiş. ÇIKIŞ YOK (Basra, Irak, Antonin Kratochvil/VII) Çek fotoğrafçı Kratochvil, Basra şehrinin kuşatılması sırasında Saddam Hüseyin’in fedaileriyle, Batılı işgal güçleri arasında rehin kalan insanları görüntülemiş. SONRASI (Grozni yakınları, Çeçenistan, Paul Lowe/Panos Pictures) Lowe, Rusya’daki savaşa ait kabuslar yaşatan bu görüntüyü yakalayabilmek için “yaşlı Çeçen kadınları ve hayvanlarıyla dolu” bir minibüsle İnguşetya’ya sızmış.