Diyanete göre yoga çaresizlik
Abone olModern insan yoga ve Reiki gibi bazı yöntemlere yöneldi. Diyanet İşleri Başkanı Bardakoğlu ise bu çareyi eleştirdi
Ali Bardakoğlu Diyanet dergisindeki yazısında, modern
toplumlarda çevresine ve kendine yabancılaşmış insanların hızla
arttığını belirtti
Diyanet İşleri Başkanı Ali Bardakoğlu, kitle iletişim araçları
tarafından “stres, depresyon, zihinsel sorunlar ve yorgunluktan
kurtulma çareleri” olarak cazip şekillerde sunulan yoga ve Reiki
gibi bazı yöntemleri, modern insanın yalnızlığı ve çaresizliğiyle
ilişkilendirmek gerektiğini belirtti.
Diyanet dergisinin mayıs sayısındaki yazısında, modern toplumlarda,
çevresine ve hatta kendi öz benliğine yabancılaşmış insan tipinin
hızla arttığını kaydeden Bardakoğlu, şöyle dedi:
İnsanın yalnızlığı
“Hayatın baş döndürücü akışı içinde tutunmaya ve yer edinmeye
çalışırken, çoğu zaman karar verici ve belirleyici değil de
belirlenen model rollerden birinin aktörü olduğunu pek fark
edemeyen, gecikmeli olarak fark ettiğinde ise hayatını anlamlı
kılma ve içe dönüş yolları aramaya başlayan insan, yalnızlığını
gidermek ve ruhen doyuma ulaşmak gibi düşüncelerle çeşitli bireysel
kurtuluş yollarına yönelmektedir.
Günümüzde kitle iletişim araçları tarafından çoğunlukla ‘kişisel
gelişim yolları’, ‘stres, depresyon, zihinsel sorunlar ve
yorgunluktan kurtulma çareleri’ olarak cazip şekillerde sunulan
transandantal meditasyon, Reiki, yoga gibi adlarla anılan bazı
yöntemlerin, astrolojik bazı akımların, çeşitli şifa teknikleri ile
‘şifrecilik’, ‘ruhçuluk’ ve ‘okültizm / gizlicilik’ üçgeninde
harmanlanmış diğer gizemli oluşumların revaç bulmasını, sadece bu
konuda oluşan sektörün çabalarıyla izah etmek yerine, modern
insanın yalnızlığıyla ve çaresizliğiyle de ilişkilendirmek
gerekir.
Öğretiden besleniyor
Bu akım ve çağrılar her ne kadar genelde dini bir söylem ile
sunulmayıp daha çok ‘sağlıklı yaşam’, ‘başarı’ ve ‘mutluluk’
vaadiyle veya ‘çevrecilik’, ‘alkol bağımlılığıyla mücadele’ gibi
kamu yararına yönelik çeşitli söylemlerle desteklense de, esasen
Hint ağırlıklı Uzak Doğu felsefesinden ve dinsel öğretiden
beslenmekte, batı kültürünün hümanistik ve din söylemiyle de çok
kolay ortak alanlar oluşturabilmektedir.”