Derin sularda dehşet
Abone ol"Hayalet Gemi" parlak açılış sekansı ve görsel efektleri ile dikkat çekiyor
"On Üç Hayalet" ile ilk kez yönetmenliği deneyen, özel efekt
uzmanlığından gelme Steve Beck’in yeni filminde yine hayaletlerden
geçilmiyor. Beck bu kez mekân olarak, "The Abyss" ve "Kızıl Ekim
Avı"ndaki efekt çalışmalarından aşina olduğu derin suları seçmiş.
Kırk yıl evvel, Avrupa’nın kaymak tabakasından 400 yolcusuyla
Amerika’ya doğru yelken açan modern bir sanat eseri görünümündeki
Antonia Graza’nın başına gelenler, "Titanic"in öyküsünden çok daha
dehşet verici. Beck, heybetli transatlantiğin balo sahnesinde geçen
açılış sekansını çok iyi çekmiş. Güzel Francesca Rettondini’nin
"Senza Fine / Sonsuz" şarkısını susturan toplu katliam sahnesi,
"Blade"in kanlı disko açılışını anımsatan etkileyici bir başlangıç.
Hikâyenin günümüzde geçen devamı ise o denli parlak değil. "Yaratık
/ Alienödan "Altıncı His"e türün ünlü örneklerinden bir kolaj
izlenimi veren film, sinematografik açıdan bir bütünlüğü olmayan,
ancak özel efektler marifetiyle ürkütücü olabilen bir tür ‘korku
tüneli’ işlevi görüyor.