Candy Crush oyununun sırrı ortaya çıktı
Abone olCandy Crush Saga adlı mobil oyunun neden bu kadar bağımlılık yaptığı araştırmalar sonucu ortaya çıktı.
Evden işe, işten eve giden milyonlarca kişinin neden
parlak renkli şekerlere bu kadar bağımlı olduğunu araştırıldı.İşte
Candy Crush Saga oyununun bilinmeyen sırları...
Oyun Facebook platformunda da oldukça popüler – o
kadar ki, sitede oyuna bağımlı olduklarını kabul edenler için
yardım grupları bulunuyor.
Appdata, dünya genelinde Candy Crush Saga'nın kullanıcılarından her
gün 1 milyon dolar kazandığını tahmin ediyor. Candy Crush Saga,
kullanımı bedava ama daha zorlu seviyelere yardımcı olacak
eklentilerin paralı olduğu oyunlardan biri.
Tutkunları her gün eklentiler, fazla canlar ve yüksek seviyelere
ulaşım satın alıyor. Bu ufak satışlar eleştirildiyse de oyunu
geliştiren İngiliz şirket King, son seviyeye ulaşan oyuncuların
yarısının bunu hiçbir eklenti satın almadan başardığına dikkat
çekiyor.
Candy Crush Saga'dan elde edilen gelirin miktarı King'in Amerika
borsalarında halka arza hazırlandığına dair tahminleri de
beraberinde getirdi.
STRESİ AZALTIYOR
King, insanların bilgisayar oyunu oynama alışkanlıklarının
değişmesinden yararlandı. Bir zamanlar evlerinde konsol oyunu
oynayan genç erkekler bilgisayar oyunlarının tasarımında fazlaca
odaklanılan bir sınıftı. Ama mobil telefonların ve tablet
bilgisayarların icat edilmesiyle demografik yapı da değişti – o
kadar ki ortalama bir Candy Crush Saga oyuncusu 25 ile 45 yaş arası
bir kadın.
Oyuncuların birçoğu hakları bittikten sonra Candy Crush Saga'dan
kitap okumaya geçmenin kendilerini tatmin etmediğini söylüyor.
21 yaşındaki öğrenci Amy Bolton oyunun stres azalttığını
söylüyor.
King'in elde ettiği verilere göre Bolton gibi oyuncular gün boyunca
oyuna girip çıkıyor. Gün içinde orada burada kaçamak eller
sayesinde oyunda yüzlerce seviyeyi geride bırakmak mümkün. Bazı
hevesli oyuncularsa şimdiye kadar 500 seviye programlayan King
çalışanlarıyla başa baş gidiyor.
Kullanıcılar kahvaltı sırasında laptoplarıyla Facebook'a bakarken
bir oyuna başlayabiliyor, daha sonra işe giderken trende
telefonlarıyla oyuna devam edebiliyor, işe vardıklarında da iPad'e
geçebiliyor. King, başarısının bir kısmının oyunun bu pürüzsüz
devamlılığından geldiğini söylüyor.
Candy Crush aslında yeni bir oyun değil. Oyun aslında dikkatli bir
şekilde araştırılan ve iyi ayarlanan kavramların bir araya
getirilmesiyle oluşturulmuş.
King'in tasarımına benzeyen birçok oyun bulunmakta. Candy Crush
Saga aslında 80'li yıllarda kişileri kendilerine bağlayan Tetris ve
Bubble Bobble gibi oyunlara büyük teşekkür borçlu.
King'in kurucularından Sebastian Knutsson, tasarlandığı sırada
ekibinden kimsenin Candy Crush'ın bu kadar başarılı olacağını
tahmin etmediğini söylüyor.
Oyunun ana amacı ve hakların parça parça verilmesi, oyundan alınan
zevkin arttırılması ve insanların daha fazla oyun için geri
dönmesinin sağlanması için King tarafından özellikle
tasarlanmış.
Knutsson "Candy Crush şirketi olmak
istemediklerini" söylese de bu oyun King'in en değerli
yapıtı. Şirketin 225 milyon kullanıcısının en büyük parçası bu
oyunla ilgileniyor. iOS ve Facebook uygulamalarını analiz eden
Appdata, Candy Crush Saga'nın aylık 137 milyon kullanıcısı olduğunu
tahmin ediyor.
Ama oyunun gelir yapısı eleştirilerin hedefinde. Oyunu indirmek
bedava olsa da kullanıcıların para harcamasını sağlayacak şekilde
tasarlandığı iddia ediliyor.
Knutsson, King'in Candy Crush için seviye programlamaya devam
edeceğini söylüyor. Yani bu bağımlılık yakında bitmeyecek.