Bakan Günay'dan tatilde ek mesai
Abone olBakan Günay, Afyonkarahisar'da yapılan müze hakkında bilgi aldı.
Kabine değişikliği iddialarının en önemli isimlerinden
olan Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, yeni yıl tatiline
rağmen çalışmalarına devam ediyor.
Afyonkarahisar'da TOKİ aracılığıyla yapılan müze inşaatında incelemelerde bulunan Günay, son 5 yılda yaptıkları çalışmalarla, 3 bin 700 tarihi eserimizi ülkemize geri getirdiklerini söyledi.
Afyonkarahisar’da, TOKİ aracılığıyla yapılan modern müze inşaatında incelemelerde bulunan Kültür ve Turizm Bakanı Günay, inşaat alanında yüklenici firma yetkililerinden çalışmalar hakkında bilgi aldı. Şubat ayında teslim edilmesi planlanan müzenin yüklenici firma yetkililerinden eksiksiz olarak teslim edilmesini isteyen Bakan Günay, inşaatın temniz bir şekilde teslim edilmesi için bitim süresinin gerekirse uzayabileceğini söyledi.
SON 5 YILIN BİLANÇOSUNU AÇIKLADI
Afyonkarahisar'da TOKİ aracılığıyla yapılan müze inşaatında incelemelerde bulunan Günay, son 5 yılda yaptıkları çalışmalarla, 3 bin 700 tarihi eserimizi ülkemize geri getirdiklerini söyledi.
Afyonkarahisar’da, TOKİ aracılığıyla yapılan modern müze inşaatında incelemelerde bulunan Kültür ve Turizm Bakanı Günay, inşaat alanında yüklenici firma yetkililerinden çalışmalar hakkında bilgi aldı. Şubat ayında teslim edilmesi planlanan müzenin yüklenici firma yetkililerinden eksiksiz olarak teslim edilmesini isteyen Bakan Günay, inşaatın temniz bir şekilde teslim edilmesi için bitim süresinin gerekirse uzayabileceğini söyledi.
SON 5 YILIN BİLANÇOSUNU AÇIKLADI
Tarih eser kaçakçılığı ile mücadele ve yurt dışında bulunan
tarihi eserlerin yurda geri getirilmesi konusunda da önemli
açıklamalarda bulunan Bakan Günay, 2005 yılında Uşak Arkeoloji
Müzesi'nden çalınan ve halen Almanya’da bulunan Karun
Hazineleri’nin en değerli parçalarından biri kabul edilen Kanatlı
Denizatı Broşu’nun 2013 yılı içerisinde Türkiye’ye getirileceğini
belirtti.
Bazı hukuki süreçlerden sonra bu eseri Türkiye’ye
getireceklerini anlatan Günay, şöyle konuştu:
"Gelince onu geçici olarak Ankara Etnografya Müzesinde sergileyeceğiz. Uşak Müzesi tamamlanınca yerine gidecek. Gelen eserlerimizi Anadolu Medeniyetleri Müzesi'nde sergiliyoruz. Ama daha sonra her eser ait olduğu yere gidecek. Biz de bu topraklarda dünyanın görebileceği ve beğenebileceği sergi mekanları oluşturuyoruz. 2012 ve 2011 yılından bu yana geçmiş dönemlerde yurt dışına kaçırılan çok önemli tarihi eserler yurda geri dönüyor. Eski yıllarda olduğu gibi son yıllarda yurt dışına kaçırılmış, iddialı ve görkemli eserlerimiz yurdumuza geri dönmeye başladı. Bu konuda kamu kurumlarımız ile birlikte uluslararası polis teşkilatı Interpol, Dışişleri ve İçişleri Bakanlığımız ile birlikte kararlı bir şekilde çalışıp konuyu takip ediyoruz."
"Gelince onu geçici olarak Ankara Etnografya Müzesinde sergileyeceğiz. Uşak Müzesi tamamlanınca yerine gidecek. Gelen eserlerimizi Anadolu Medeniyetleri Müzesi'nde sergiliyoruz. Ama daha sonra her eser ait olduğu yere gidecek. Biz de bu topraklarda dünyanın görebileceği ve beğenebileceği sergi mekanları oluşturuyoruz. 2012 ve 2011 yılından bu yana geçmiş dönemlerde yurt dışına kaçırılan çok önemli tarihi eserler yurda geri dönüyor. Eski yıllarda olduğu gibi son yıllarda yurt dışına kaçırılmış, iddialı ve görkemli eserlerimiz yurdumuza geri dönmeye başladı. Bu konuda kamu kurumlarımız ile birlikte uluslararası polis teşkilatı Interpol, Dışişleri ve İçişleri Bakanlığımız ile birlikte kararlı bir şekilde çalışıp konuyu takip ediyoruz."
ZENGİNLER TARİHİ ESER KAÇAKÇILIĞINI TEŞVİK EDİYOR
Dünyada bazı koleksiyoncular ve yeni müze açma isteğindeki
türevi zengin insanların tarihi eser kaçakçılığı piyasasını teşvik
ettiğini anlatan Günay, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Ama Türkiye, Bulgaristan ve Yunanistan gibi komşu ülkelerin dikkatli takibi ile bu piyasa kurutulmaya başlandı. Ama tabii bu konuda gizli örgütlenmeler ile piyasa oldukça derin. Biz ısrarlı, kararlı ve sabırlı bir şekilde konuyu takip ediyoruz. Özellikle son yıllarda Türkiye çok daha dikkatli, yurt dışına fazla tarihi eser kaçırma olayları yaşanmıyor. Eski yıllarda ne yazık ki içeride güvenlik birimleri bu konuda dikkatli değildi hem de yurttaşlar işin öneminin farkında değillerdi ama şimdi bu konuda büyük bir bilinç oluştu. 450 yıllık Bursa Yenişehir Sinanpaşa Camiinden çalınan İznik çinilerimizi geri getirdik. Gelmesini beklediğimiz çok sayıda tarihi eser var. Son 5 yıl içerisinde getirdiğimiz eser sayısı 3 bin 700'ü geçti. İnşallah bu yıl ülkemize getirmeyi düşündüğümüz hayalini kurduğumuz birçok tarihi eser olacak. Bu müzeleri yapmak bu eserleri getirmenin alt yapısını oluşturuyor. Avrupa bize bu eserleri nerede sergileyeceksiniz diyordu. Ama şimdi ben büyük bir özgüvenle göğsümüzü kabartarak sizlerin müzelerinden daha güzel müzeler yapıyoruz diyorum. Sizlerin müzeleri eskidi biz gelişen Türkiye’de, bu gelişmeyi hayatın her alanına yaymaya çalışıyoruz ve çok daha güzel müzeler yaparak eserlerimizi sergileyeceğiz. Bir anlamda bu çalışmalar elimiz güçlendiriyor.”
“Ama Türkiye, Bulgaristan ve Yunanistan gibi komşu ülkelerin dikkatli takibi ile bu piyasa kurutulmaya başlandı. Ama tabii bu konuda gizli örgütlenmeler ile piyasa oldukça derin. Biz ısrarlı, kararlı ve sabırlı bir şekilde konuyu takip ediyoruz. Özellikle son yıllarda Türkiye çok daha dikkatli, yurt dışına fazla tarihi eser kaçırma olayları yaşanmıyor. Eski yıllarda ne yazık ki içeride güvenlik birimleri bu konuda dikkatli değildi hem de yurttaşlar işin öneminin farkında değillerdi ama şimdi bu konuda büyük bir bilinç oluştu. 450 yıllık Bursa Yenişehir Sinanpaşa Camiinden çalınan İznik çinilerimizi geri getirdik. Gelmesini beklediğimiz çok sayıda tarihi eser var. Son 5 yıl içerisinde getirdiğimiz eser sayısı 3 bin 700'ü geçti. İnşallah bu yıl ülkemize getirmeyi düşündüğümüz hayalini kurduğumuz birçok tarihi eser olacak. Bu müzeleri yapmak bu eserleri getirmenin alt yapısını oluşturuyor. Avrupa bize bu eserleri nerede sergileyeceksiniz diyordu. Ama şimdi ben büyük bir özgüvenle göğsümüzü kabartarak sizlerin müzelerinden daha güzel müzeler yapıyoruz diyorum. Sizlerin müzeleri eskidi biz gelişen Türkiye’de, bu gelişmeyi hayatın her alanına yaymaya çalışıyoruz ve çok daha güzel müzeler yaparak eserlerimizi sergileyeceğiz. Bir anlamda bu çalışmalar elimiz güçlendiriyor.”