Ay'ın Mağden'in yazısına tepkisi
Abone olPerihan Mağden'in 'A Takımı' ile ilgili yazdıklarını Savaş Ay nasıl değerlendirdi? Çünkü Ay, o programda 'Semra Hanım'ın evinin göstermişti. Bakın Ay, Mağden'e ne diyor
Savaş Ay, başlığında ele aldığı konu Radikal gazetesi yazarı
Perihan Mağden'in Ay'ın programı ile ilgili yazdıkları... A
Takımı'nda Semra Hanım'ın eviyle ilgili yayın yapılmıştı. Ay,
Mağden'in programı hakkında yazdıklarına şöyle cevap veriyor...
Yazıyı sevdim çünkü Perihan kardeşin (Mağden) A Takımı'nı kare kare
seyredip yorumlamasını çok sevdim. Bunca akıllı, zeki, meziyetli,
kültürlü, oturaklı bir bayan yazarın bizim gariban programı
seyretmesi AB grubu seyirci açısından çok önemli bir gösterge.
Perihan Hanım gibiler AB grubu içinde esasen A'ya tekabül ediyor,
sayıları az olsa da memleketin en seçkin simalarına denk
düşüyorlar. Yarım aklım, kısıtlı yeteneğimle çekimine vasıl
olduğum
Semra Hanım'ın evi olayını bakın analitik fıtrıyatıyla nasıl
yorumlamış.
Aldı Perihan
"Biliyorsunuz Borderline Semranım Familyası' nın evine icra memuru,
bir adet avukat, bir adet polis gitti geçenlerde. Atacıkcık'ın 3
milyar 888 milyon liralık kredi kartı borcuna evdeki eşya(cık)ları
haczetmeye.
Tipik olan
Semranım'ın mütemadiyen ev içinde Beyaz Atlı Köşk ya da Yeşil
Perili Köşk'te mukim hanımefendi kılıklarında yaptığı atmasyon
konuşmalarla ESAS evindeki esas koşulları
karşılaştırabiliyorum.
Ev içler acısı vaziyette. Tipik bir 'borderline vaka' evi. Belli ki
kapı az ileri kaydırılmış, duvar örülmüş; sıvasıyla bırakılmış
öylece. Başka yerde yine bir sıva manzarası. Her tarafta dıngıl
dungul raflar, berbat eşyalar, eşyalar berbat olabilir de müthiş
bir düzensizlik ve kir, pas, toz hali. Üst üstelik. İhmal. İhmal.
Terk etme.
Üsttekiler-alttakiler
Semranım'ın; "Ben üst katta otururken aşağı bile inmem. Çocuklar
gelir, okula gitmeden elimi öperler" deyişini hatırlıyorum bir.
Evine dair daima bir 'çok katlı' vurgusu. İşte şimdi Savaş Ay'ın
kameralarıyla üst kata çıkan zımbır zımbır merdivenleri ve üst katı
görüyoruz: Bir gecekondu dubleksi!
Pek tabii ki Semranım'ı yoksul olduğu için, böylesi gariban bir
apartman dairesinde sıvanın üstünü dahi boyatamadan yaşadığı için
hor görmüyorum. Semranım'ı koşullarını çarpıttığı/abarttığı/yalan
yanlış yansıtmak için başı gözü dağıttığı/ kendini olduğundan
yüksek ve yükseklerde göstermek için bu denli gerilip
hırçınlaştığı, sosyal konumunu böylesi vahim bir aşağılık
kompleksine dönüştürüp yansıtma ve yadsıma vari en ilkel savunma
mekanizmalarıyla tipik Yenişehirli Türk Yalancısı olarak var olmayı
seçtiği için hem acınası, hem kızılası buluyorum.
Adolf'un kızı
Mükemmel evlat Amatör Dublaj Prensesi Seçil'i izliyorum sonra.
Dibine kadar yenilmiş tırnakları, bir sürü küpesi, üst üste yaktığı
sigaraları, üstündeki siyah file tuhaf giysileriyle varoş
satanistiyle-kayıp sokak kızı arasında bir yerde, icra işine
hakikaten yürekten üzülerek tutunmaya çalışıyor.
'Çok sevgili annesine' Hitler demesi dahil, bin bir türlü tutarsız
şeyi, güzel Türkçe numaralarıyla telafi etmek için helak
oluyor.
Maddi durumlar
Kendini yeddiemin tayin ettiren eski eş Hamit bey, cüzdanını açıyor
harç parasını yatırmak için: Yirmi beş milyon lira çıkıyor. Savaş
Ağbi babacan bir edayla iki yirmilik uzatıyor. Post Kemal Tuğcu
Ailesi. Tüm 'Maddi durumum fevkalade iyi,' esip üfürmeleri
Semranım'ın. Biliyoruz ki, aylarca seyretmişiz ki, hepten dibe
vurmuş ve dipte bir ana-oğulun 'Atları da Vururlar'ını izlemişiz
haftalarca.
Birinci olmaya onca alışmış ve onca kameralar önünde el artıra
artıra iyice delirmiş bulunan Semranım'ın kaybettikleri gece alnını
açışını filan hatırlıyorum.
'Türk halkı namuslu, iffetli kadın gördü,' diye bağırışını. Maddi
ve manevi çöküşlerin, yenişehirliliğin ağırlığından söz edeceğiz
daha. Konu kocaman ve el kol yürek ruh kapıcı anlaşılan."
YAZI:Savaş AY
SABAH