Asla dublör kullanmam
Abone olAtaizi’nin filmindeki sevişme sahnesi için dublör kullanmak istemesi yeni bir tartışma başlattı.
“Zeynep’in 8 günü” isimli filmindeki cesur sevişme
sahnesiyle dikkatleri üzerine çeken genç oyuncu Fadik Sevin Atasoy,
dublör konusuna sıcak bakmadığını belirtti. İşte Atasoy’dan yaptığı
çarpıcı açıklamalar:
ASLA DUBLÖR OLMAZ
Dublör kullanmak herkesin kendi tercihi. Yurt dışında da buna benzer örnekler var. Ama ben şu an için dublör kullanmam. Kendim oynayamayacağım bir sahnede hiç oynamam. Film bana ters geliyorsa o filmin içinde yer almam. Dublörü bırakın o filmin içinde ben olmam.
GÜNAH KEÇİSİ OLDUM
Sevişme sahnesi sonrası gerçekten günah keçisi oldum. Bir bütünün içinden alınıp sadece bu sahnelerin yansıtılması beni üzdü. Gerçekten canımı yaktı. Bu hoş bir şey değil. Ama karşılığında Ankara Film Festivalinde ödüllendirdim. Aslında herkes bunun oyunculuk performansı olduğunu gördü. Film çıktıktan sonra da kimse bununla ilgili soru sormadı, neden olduğunu anladı.
KURALLARIM OLAMAZ
Fadik Sevin Atasoy’un kuralları olamaz. Benim kurallarım yok. Oyunculuğun kuralları vardır. Ben oyunculuğun kurallarına uyarım. Senaryo yönetmen neyi söylüyorsa onu yaparım. Sinemada kurallar onlarındır.
BAYRAĞI MÜJDE AR’DAN ALDIM
Bu bir bayrak devralmadır. Bu bayrağı ben Müjde Ar’dan, Hülya Koçyiğit’den, Fatma Girik’den aldım. Ben sonraki nesili düşünüyorum. Eğer benden sonra gelecek olan nesil bu tür sahnelerle ilgili anlatmak zorunda kalmadan sadece oynama lüksüne sahip olacaksa ben günah keçisiyim buyursun canımı yaksınlar. Umarım bundan sonra gelen nesil inşallah rahat rahat bu sahneleri oynarlar.
BENİM İLK ÜÇÜM
Benim için Müjde Ar, Hülya Koçyiğit ve Fatma Girik var. Bu benim Türk Sineması’ndaki ilk üçüm. Bazılarını daha fazla seversin. Ben onları daha fazla seviyorum.
SETİ BOŞALTMAM
Ben yönetmene ve ekibe güvendikten sonra sevişme sahnesinde görevlilerin olması benim için sorun olmaz. Ayrıca sinema illüzyondur. O Şimdi Mahkum’daki sevişme sahnesi tamamen teknikti. Burhan (Öcal) orada kamerayla sevişti, ben oturdum çay içtim. Bu işin bir tekniği var. İnsanların hayallerini kırıyorum belki ama bu iş
biraz teknik.
ASLA DUBLÖR OLMAZ
Dublör kullanmak herkesin kendi tercihi. Yurt dışında da buna benzer örnekler var. Ama ben şu an için dublör kullanmam. Kendim oynayamayacağım bir sahnede hiç oynamam. Film bana ters geliyorsa o filmin içinde yer almam. Dublörü bırakın o filmin içinde ben olmam.
GÜNAH KEÇİSİ OLDUM
Sevişme sahnesi sonrası gerçekten günah keçisi oldum. Bir bütünün içinden alınıp sadece bu sahnelerin yansıtılması beni üzdü. Gerçekten canımı yaktı. Bu hoş bir şey değil. Ama karşılığında Ankara Film Festivalinde ödüllendirdim. Aslında herkes bunun oyunculuk performansı olduğunu gördü. Film çıktıktan sonra da kimse bununla ilgili soru sormadı, neden olduğunu anladı.
KURALLARIM OLAMAZ
Fadik Sevin Atasoy’un kuralları olamaz. Benim kurallarım yok. Oyunculuğun kuralları vardır. Ben oyunculuğun kurallarına uyarım. Senaryo yönetmen neyi söylüyorsa onu yaparım. Sinemada kurallar onlarındır.
BAYRAĞI MÜJDE AR’DAN ALDIM
Bu bir bayrak devralmadır. Bu bayrağı ben Müjde Ar’dan, Hülya Koçyiğit’den, Fatma Girik’den aldım. Ben sonraki nesili düşünüyorum. Eğer benden sonra gelecek olan nesil bu tür sahnelerle ilgili anlatmak zorunda kalmadan sadece oynama lüksüne sahip olacaksa ben günah keçisiyim buyursun canımı yaksınlar. Umarım bundan sonra gelen nesil inşallah rahat rahat bu sahneleri oynarlar.
BENİM İLK ÜÇÜM
Benim için Müjde Ar, Hülya Koçyiğit ve Fatma Girik var. Bu benim Türk Sineması’ndaki ilk üçüm. Bazılarını daha fazla seversin. Ben onları daha fazla seviyorum.
SETİ BOŞALTMAM
Ben yönetmene ve ekibe güvendikten sonra sevişme sahnesinde görevlilerin olması benim için sorun olmaz. Ayrıca sinema illüzyondur. O Şimdi Mahkum’daki sevişme sahnesi tamamen teknikti. Burhan (Öcal) orada kamerayla sevişti, ben oturdum çay içtim. Bu işin bir tekniği var. İnsanların hayallerini kırıyorum belki ama bu iş
biraz teknik.