Anadolu medeniyetlerini asırlık kilimle dünyaya anlatacak
Abone olAtık malzemeleri dönüştürerek yeniden sanat eserleri üreten ressam Fazilet Kendirci, ailesinden kalan asırlık kilimle dünyaya Anadolu'yu tanıtmayı amaçlıyor.
Ressam Fazilet Kendirci, çocukluğundan beri resim sanatı ile ilgilendiğini, sosyolojik ve ekolojik meselelere her zaman sanatıyla dikkat çekmek istediğini söyledi.
Ailesinden kalan 100 yıllık bir kilimi yeniden tasarlayarak, bir sanat eserine çeviren Kendirci, "Anatolia- Anadolu" ismini verdiği 7.30'a 4 metre boyutlarındaki işi üzerinde yaklaşık 2 yıldır çalıştığını belirtti. Kendirci, çalışmalarında atık malzemelerin kendisi için önemli bir yer tuttuğuna işaret ederek, "Yaşanmış eşyaların bir ruhu olduğunu, yıpranmışlıklarının bir zenginlik olduğunu düşünüyorum. Hepimizin doğaya bıraktığı, neredeyse fütursuzca harcadığımız bütün malzemelerin atıklarını fark etmiyor olmamız beni çok endişelendiriyor." dedi.
32 MEDENİYETİN ANADOLU'DA YAŞADIĞINI ÖĞRENDİM
Kilim üzerinde çalışırken etrafındaki insanlardan şaşırtan yorumlar aldığını dile getiren Kendirci, "100 yıllık bu kilim o kadar yıpranmıştı ki gören insanlar 'ne yapacaksın bunu, at' dediler. Fakat ben yaşanmış eşyalara herhangi bir atık olarak bakmıyorum." diye konuştu. Eseri hazırlarken bir çok tarihi kaynaktan araştırmalar yaptığını kaydeden Kendirci, sözlerini şöyle sürdürdü: "Hattiler'den, Osmanlı İmparatorluğu'na ve Türkiye Cumhuriyeti'ne kadar 32 tane Anadolu medeniyetinin yaşamış olduğunu öğrendim. Ama ben bir arkeolog, tarih bilimci, tarih profesörü veya uzmanı değilim. Ben her şeyden önce bir sanatçıyım ve bir sanatçı olarak Anadolu medeniyetlerini araştırabildiğim kadarıyla, bu kilimin sağına ve soluna eşit oranda ve aynı karakterlerde yazdım. Kilimin kenarındaki yazıları yazarken karakterlerinin ve renklerinin oldukça sade olmasına karar verdim. Çünkü kilim o kadar saygın bir nesneydi ki benim için, yapacağım herhangi bir darbe asla ve katiyen kilimin önüne geçmemeliydi. Önce kilim sözünü söylemeliydi, yazılar ise kenardan yan elemanlar olarak tamamlayıcı unsur olabilirlerdi." Eserin önce Türkiye'de daha sonra dünyanın pek çok ülkesinde önemli sanat bienallerine katılmasını temenni eden Kendirci, "Örneğin Japonya'daki bir çocuk Anadolu diye bir yerden habersiz olabilir. Milattan 2 bin 500 yıl önceki medeniyetlerin varlığından haberi olmayabilir. Bu eser dünyayı gezsin, kendini göstererek sözünü söylesin ama sonra bu coğrafyaya geri dönerek, genç nesillerimize kalsın. Umarım bu eser benden sonra bir 100 yıl daha yaşar." şeklinde konuştu.