Allah kötülüğü ve şeytanı neden yarattı?
Abone olNihat Hatipoğlu, Kurban Bayramı arefesinde yayınlanan yazısında Allah'ın kötülüğü ve şeytanı neden yarattığını anlattı
Özellikle Ramazan Bayramı'nda yaptığı
programlarla seyricileri ekran başına kilitleyen İlahiyatçı Prof.
Dr. Nihat Hatipoğlu, Sabah gazetesindeki yazısında ateistlerin hep
dillendirdiği bir konuyu, Kurban Bayramı'na bir gün kala açıklığa
kavuşturdu.
Hatipoğlu, Ateistlerin sıkça sorduğu bir soru olan "Allah-u
Teala'nın (C.C.) şerri, yani kötülüğü neden yarattığını"
açıkladı.
İşte Hatipoğlu'nun o yazısı..
ALLAH ATEŞİ NİYE
YARATTI?
Yüce Allah her şeyin yaratıcısıdır. Şer olanı da, hayır olanı da o
yarattı. Ama şerri yaratmak, şerre razı olmak anlamına gelmez.
Aslında şerre vesile olan şeye şer vasfını kazandıran da insandır.
Mesela 'ateş' Allah tarafından yaratılmıştır. Ateşin kendisi şer
değil. Ateşi birini yakmak için kullanan, ateşe şer vasfını
kazandırmıştır. Halbuki ateş normal bir insanın elinde ısınmak
için, yemek pişirmek için kullanılır. Yani bizatihi şer değil şerre
vesile olabiliyor. Ateşin bir arabayı yaktığını gördüğümüzde, "ateş
arabayı yaktı. Bundan dolayı ateş kullanmayalım" diyemeyiz.
"ŞEYTAN, MÜMİN İÇİN CENNETE GÖTÜREN BİR
VASITADIR"
Şeytanın yaratılması da şerre vesile kılınan ateşin kullanımı
gibidir. Şeytan bir mümin için cennete götüren bir vasıtadır. Mümin
kişi şeytanı hissettikçe dine daha sarılır. Şer olanı yani, şeytanı
kendisi için hayra çevirir. Ama kötü olan bir insan şeytanın
imtihan için olduğunu unutur ve şerrine ortak eder. Böylece eşyaya,
varlığa şer veya hayır elbisesi giydiren insandır.
İŞTE ŞERRİN
SEBEBİ...
Sadece şu soru sorulabilir: Bir kişi şerre yönelse ve insana zarar
vermek istese, Allah dilerse engel olabilirdi. Doğrudur. Yalnız
Allah güç, kudret, kuvvet ve yaratıcılığını kimseyle paylaşmaz.
Kâinatı da imtihan için yaratmış. İmtihanın gereği olarak şerre
müsaade edecek ve yaratacaktır. Şerri istemez, ama kul şerri arzu
edip tercihini yaptığında da kulun isteğine göre yaratır. Bu da
varlığın, dünyada olmanın yani imtihanın bir sonucudur.
Allah hayrı da yaratır ama hayırdan razıdır. Eşyayı hayır yolda kullanmayı emreder.