AİHM kararına AK Partiden ilk tepki!
Abone olAİHM'in nüfus cüzdanlarındaki din hanesinin kaldırılması kararına ilk yorum Diyanet'ten sorumlu eski Bakan Yazıcıoğlu'ndan geldi.
Nergis DEMİRKAYA
İNTERNETHABER
ANKARA- AİHM’nin nüfus cüzdanlarındaki din hanesinin
kaldırılması gerektiğiyle ilgili kararı Alevileri memnun ederken,
AK Parti'den gelen ilk tepki de sert olmadı. Diyanet’ten sorumlu
eski Bakan ve AK Parti Milletvekili Prof. Dr. Sait
Yazıcıoğlu, dinin insanın gönlünde beyninde olduğunu
belirterek din hanesinin kaldırılmasının tartışılabileceğini
söyledi.
Alevi bir vatandaş nüfus cüzdanının din hanesine
"İslam" yerine "Alevi"
yazılmaması kararını AİHM’ne taşıdı. AİHM, kimliklerde din ibaresi
bulunmasının "insan hakkı ihlali" olduğunu savundu. Devletin din
konusunda tarafsız olması gerektiğine ve kimliklerde "din"
ibaresinin kaldırılmasına hükmetti.
Türkiye’nin karara itiraz hakkı bulunuyor. Hükümetin bu konuda
ne yapacağı henüz belli değil, ancak Diyanet'ten sorumlu eski Bakan
Yazacıoğlu'nun sözleri bu konuda bir mesaj
veriyor. İNTERNETHABER’e konuşan Yazıcıoğlu
öncelikle AİHM kararını Alevilik üzerinden eleştirdi. Aleviliğin
İslam’ın farklı bir yorumlanması, farklı bir anlayışı olduğunu
ileri süren Yazıcıoğlu, “Bunu sadece ben de söylemiyorum.
Alevilerin büyük kısmı da böyle düşünüyor. Alevilik ayrı bir din
değil” dedi. AİHM’in Türkiye'deki koşulları, bu konudaki
yaklaşımları tam bilmediğini, bu konuda yanlış bilgilendirilmiş
olabileceğini de söyleyen Yazıcıoğlu ayrı bir din hanesine Alevilik
yazmanın doğru olmayacağını savundu.
DİN HANESİNİN KALDIRILMASINA YEŞİL IŞIK
Nüfus cüzdanlarındaki din bölümüne İslam yerine
Alevilik yazılmasını, Alevilik din değil diyerek reddeden
Yazıcıoğlu din hanesinin tamamen kaldırılmasına ise karşı çıkmadı.
“Nüfus cüzdanlarından din hanesinin tamamen çıkması ayrı
bir tartışma” diyen Yazıcıoğlu’nun bu konudaki görüşleri
ise şöyle:
“Ateist biri olsa ve bu kişinin din hanesine yasa gereği
İslam yazılsa bu ne kadar doğru olur. Veya İslam dışı bir dini
benimseyebilir. Buna da İslam yazmak ne kadar kabul edilebilir.
Bunun mantığı yok. İnanç insanın gönlünde, beyninde olan bir şey.
Bir yere yazılıp yazılmaması önem taşımaz.”