Hem 10 çekirdekli ilk akıllı telefonu paylaşalım hem de daha da önemlisi bu vesile ile mobil işlemcilerin dünyasına 'teknik' bir giriş yapalım. Çift çekirdek, 4 çekirdek, 4+4 çekirdek ve 8 çekirdek derken şimdi de 10 çekirdekli telefonlara geldi sıra. Sektörün 10 çekirdekli ilk akıllısına dair bilgilerin yayımlanmasıyla birlikte muhtemelen yakın geleceğe yönelik senaryo da ana hatlarıyla belli olmaya başladı. Evet; her ne kadar batı yarımkürede pek bilinmese de Çin'in kıdemli üreticilerinden birisi olan Elephone firması P9000 ismi altında, Ekim ayı içerisinde satışa sunacağı yeni amiral gemisinde Mediatek'in geliştirdiği Helio X20 yongasetine yer verecek. Bunun haricinde 5.5-inç'lik (1080p) ekran, 4GB RAM, 32GB dahili hafıza (+microSD), 20.7MP arka ve 8MP ön kamera ve 3100mAh bataryaya sahip olacak ki gördüğümüz gibi ekran çözünürlüğü haricinde amiral gemisi olarak nitelendirilebilir. Keza 500 dolarlık fiyat etiketiyle de fiyat/performans oranı yüksek bir model olacağı kesin. Velhasıl model, ülkemize hiç gelmeyeceği için üzerinde daha fazla durmaya gerek yok. Şöyle üstünkörü bir geçtik kafi. Bizi asıl ilgilendiren 10 çekirdek olayı. Ama önce Mediatek'ten bahsedelim kısaca: Gelelim yongasetine Her şeyden önce ilk olarak MediaTek Helio X20 MT6797'nin sektörün üç kümeli ilk işlemci mimarisi olduğunun altını çizerek başlayalım. Yani nasıl ki şimdiye kadar 4+4 işlemci diyorduk şimdi de 2+4+4 işlemci diyoruz. Yani aslında mantık aynı sadece kullanım senaryolarında (ve tabii ki performansta) artış var. Görselle anlatırsak daha iyi anlaşılacaktır: Gördüğümüz gibi ilk 2 işlemci Cortex-A72 çekirdek mimarisinde. 2.5GHz saat hızına sahip olan bu çekirdekler performanstan sorumlu. Yani ağır yük altı (ağır 3D oyunlar, 4K vb.) eylemlerde devreye giriyorlar. Ortanca 4 çekirdek Cortex-A53 tabanlı ve 2GHz hızında çalışıyor. Bunlar da dengeden sorumlu. Yani çok ağır olmayan 3D oyunlar, 1080p filmler vb. gibi senaryolardan bahsediyoruz. Son 4'lü ise yine Cortex-A53 tabalı ama bu defa 1.4GHz'da iş görüyorlar. Tahmin edeceğimiz gibi bunlar da tasarruf işlemcileri. İnternet gezintileri, basit oyunlar, sosyal ağlar gibi kullanımlarda iş yüküne göre kademeli olarak devreye giriyorlar.