BIST 8.659
DOLAR 34,27
EURO 36,86
ALTIN 2.993,17
HABER /  GÜNCEL

Activision savaş oyunları fuarında iddialı

Bilgisayar oyunu üreticisi Activision Publishing'in Call of Duty serisinin yeni oyunu, Gamescom fuarında oyunculara tanıtılıyor.

Abone ol

Bilgisayar oyunlarının meraklıları için takvimdeki en önemli tarih Gamescom fuarı ise, bu fuarda en çok merakla beklenen oyun firması da Activision Publishing'dir.

Firmanın, Birinci ve Üçüncü Şahıs Nişancı türündeki savaş oyunu serisi Call of Duty, büyük başarısını devam ettiriyor.

Serinin son oyunu Modern Warfare 3, Kasım ayında piyasaya sürülmesinden bu yana en çok satılan oyunlardan biri olmayı sürdürüyor.

Serinin CoD: Elite isimli internet hizmet sistemindeyse 12 milyondan fazla kayıtlı oyuncu var.

Firma, etkinlikle serinin bir sonraki oyunu Black Ops 2'yi ve el konsolu Sony Vita'nın bir versiyonunu sunacak.

Aynı zamanda Çin'de oynaması ücretsiz, ancak silah ve benzeri aygıtların parayla satın alınabileceği bir oyun çıkarmak üzere.

Daha küçük yaştaki çocuklara hitap eden Skylanders oyunu da çok tutuldu.

Şirket, oyun konsollarının radyo frekans okuyucularına yerleştirildiğinde yeni içerikler sunan ek oyuncaklardan milyonlarca sattı.

Oyuncaklar o kadar popüler hale geldi ki firma yetkilileri, Amerika ve Avrupa'da bir numara olması beklenen Star Wars oyununu bile geride bırakacaklarına dair açıklamalarda bulundu.

Ancak tüm bu gelişmelere rağmen, daha kuşkucu yaklaşanlar da var.

Activision, söz konusu akıllı telefon oyunları olduğunda hala küçük bir firma.

Eleştiren çevreler, firmanın bilgisayar oyunu serilere fazla güvendiğini düşünüyor.

Activision'ın Yayın Müdürü Eric Hirshberg, Gamescom'un öncesinde BBC'ye konuştu.

Bu etkinlikteki odak noktanız yeni Call of Duty oyunları. Bazı uzmanlar serideki yeni oyunlara aynı ilginin olup olmayacağını sorguluyor. Endişeli misiniz?

Bu, elbette sürekli olarak düşündüğümüz bir şey. Ancak denemeden cevaplanabilecek bir soru değil.

Oyunlara gösterilen ilgi her yıl devam etti ve değişiklikler yapıp insanlara oyuna geri dönmeleri için nedenler sunmak bizim elimizde.

Call of Duty: Black Ops 2 ile de bu talebi karşıladığımızı düşünüyorum.

Oyun oldukça yenilikçi.

Bir ilk olarak oyunun hikayesi gelecek zamanda geçiyor.

Bu da tasarımcılarımız için yeni silah ve ortamlar yaratma konusunda yaratıcı imkanlar ortaya atıyor.

Söyleyebileceğim başka bir şey de bu soruların her yıl sorulması.

Bunun nedenini anlamakla beraber oyun endüstrisinde genel bir yapı olduğunu düşünüyorum: serilere gittikçe daha fazla zaman harcayarak aşık oldukları dünyaların derinlerine iniyorlar.

Daha az markanın oluşu, etkileşimli eğlenceye olan arzunun azaldığını değil, tam tersine arttığını gösteriyor.

Bu yüzden stratejimizin, oyunların doğal gelişimiyle uyumlu olduğunu düşünüyorum.

Ücretsiz oynanabilen oyunlar şu anda çok tartışılıyor ve siz de Çin'deki CoD ile bu stratejiyi takip ediyorsunuz. Başka hangi oyunlarınızı denek olarak kullanmayı göze alabilirsiniz?

Kariyerim boyunca geleceğe yönelik tahminlerde bulunduğunu gördüğüm yetkililerin çoğu yanıldı.

Olayların tahmin edilemez bir şekilde geliştiğini düşünüyorum ve bizim işimiz gelişmeler doğrultusunda hareket etmek.

Ücretsiz oyunların endüstriye yeni bir anlam katarak büyük bir değişim olduğu kanısındayım.

Bu oyunları dikkatli bir şekilde izlememiz gerekiyor.

Bunun yanı sıra ''dünya başımıza yıkılıyor'' görüşünün abartıldığını düşünüyorum: yeni olan her şeyin kendinden önce gelenleri yok ettiği düşünülüyor.

Kişisel deneyimimde durum bu olmadı.

Yeni şeyler çoğunlukla kendilerine yeni talep ve pazarlar yaratıyor, ve önlerine çıkan her şeyi imha etmiyorlar.

O zaman Çin'de neden bu stratejiyi benimseme kararı aldınız?

Bunun nedeni çok basit.

Ücretsiz oyun modeli, Çinli oyuncular tarafından geniş çapta kabul ediliyor.

Onlar konsol değil, bir online bilgisayar oyunu kitlesi ve bu model orada işliyor.

Activision şimdiye dek akıllı telefon pazarında büyük bir oyuncu olmadı. Ancak geçen hafta İngiltere'nin Leeds kentinde açılan mobil oyun stüdyonuz bir değişime işaret ediyor. Electronic Arts gibi rakiplerinize kıyasla yavaş kalmanızın nedeni nedir?

Aslında Activision'ın mobil oyun geçmişi Crash Bandicoot, Guitar Hero ve Call of Duty: Zombies'e kadar geriye gidiyor.

Bunlar, piyasaya sürüldüklerinde en iyi olarak değerlendirilen ve en çok satan oyunlardı.

Öte yandan, mobil oyunlara olan yatırım ve ilgimizi son zamanlarda artırdığımızı düşünüyorum.

Bunun nedeni yavaş olmak değil, karar verirken tedbirli olmak.

Milyonlarca akıllı telefon ve tablet bilgisayar satılıyor, ve yüksek kalitede etkileşimli eğlence içeriklerine karşı sağlam talepler var.

Bu da, başkaları kadar iyi yapabileceğimizi düşündüğümüz bir şey ve rekabet etmek istediğimiz bir alan.

Yani bu alana Sony Playstation Vita ve Nintendo 3DS el cihazlarından daha fazla mı odaklanacağınızı düşünüyorsunuz?

Akıllı telefon ve tablet bilgisayarların, görmezden gelinemeyecek bir potansiyeli olduğunu düşünüyorum.

Yani insanların bu aygıtlarda tüketmek istediği şey oyunlar olursa, biz de elbette orada olmak istiyoruz.

Nintendo ve Sony el cihazlarıyla ilgili soruya gelince: Bir araya getirilmelerinin kolay olduğunu biliyorum, zira ikisi de cep boyutlarında aygıtlar, ancak çok farklılar.

Biri çok iyi, öbürü ise daha basit bir oyun deneyimi sunuyor.

Bu kapsamlı mobil oyun platformlarının daha önce sahip oldukları izleyici kitlesine sahip olup olmayacakları sorusuna gelince, mobil telefonların endüstride dönüştürücü bir etkisinin olduğu kesin.

Ama Vita üzerinden müthiş bir CoD deneyimi sunabileceğimize inanıyoruz.

3DS üzerinden sağladığımız Skylanders deneyimi de çok başarılı olmuştu.

Sanırım farklı örneklerin kendilerine özgü koşullarına bakmak gerekiyor.

İlgiyi üzerine çeken bir başka gelişme de Kickstarter gibi kitle platformları aracılığıyla para kazanılmaya başlanması. Kullanıcıların giderek daha cazip bulduğu bir sistem. Activision'ın bundan alabileceği bir ders var mı?

İnsanların kendilerinin arzuladığı içerikler üzerinde ticari kararlar almasının müthiş bir kültürel gelişme olduğunu düşünüyorum.

Bunun yanı sıra, bağımsız film ve müzik sektörleri birbirlerinden ayrı olsa da, aralarında her zaman karşılıklı bir değiş tokuş oldu.

Bu kesinlikle incelediğimiz bir alan.

En çekici olan şey insanların sevdikleri içeriklerle haşır neşir olmaları, biz de bundan farklı şekillerde yararlanıyoruz.

Bu konudaki tartışmalar, Call of Duty: Elite sisteminin geliştirilmesinin yolunu açtı.

Şu anda Halo oyununun yaratıcısı Bungie'nin yeni oyunu üzerinde çalışıyorsunuz. Nasıl gidiyor?

Bunu konuşmak için ölüp bitiyoruz, ama söyleyebileceğim tek şey gelişmelerin bizi çok heyecanlandırdığı.

Çok değişik ve yeni olmasının yanı sıra, tamamen yeni bir oyun alemi yaratacağını düşünüyoruz.

Skylander oyuncaklarıyla büyük başarıya ulaştınız. Fakat hareket sensörü gibi yeni donanımları da oyunlarınıza katma çabalarınız bazen reklam hilesi olarak algılandı. Bundan ne ders çıkardınız?

Ürettiğiniz oyuna uyumlu olmazsa, ancak bir promosyon malzemesi olabilir.

Hareket fenomeniyle iyi iş çıkaran oyunların, hareket etmenin gerçekten büyük bir rol oynadığı dans oyunları gibi oyunlar olmasına şaşırmadım.

Call of Duty'nin böyle bir oyun olduğunu düşünmüyorum, ancak insanlara oyun konsollarıyla fiziksel olarak iletişime geçmenin bir yolunu sunmanın inanılmaz derecede önemli ve paha biçilemez bir deneyim olduğunu düşünüyorum.

Activision Blizzard'ın satılacağına dair dedikodular var. Ne düşünüyorsunuz?

Vivendi (ana şirket) adına ben konuşamam.

Ancak şirkette çok güzel bir dönem geçirdiğimizi söyleyebilirim, zira çok heyecanlı IP işleri üzerinde çalışıyoruz ve sadece kontrolün elimizde olduğu konulara odaklanacağız.

Bunun hazırlanmış bir cevap gibi olduğunun farkındayım, ama gerçek bu.

Son olarak, çok önemli olan Noel satışlarına yaklaşıyoruz. Activision'ın oyunlarının dışında, siz hangi oyunları bekliyorsunuz?

Aman Tanrım... CoD: Black Ops 2 ve Skylanders Giant diyemem çünkü onların kalbimdeki yeri büyük.

Ama Microsoft'un yeni Halo oyununu çok seviyorum.

Şimdiye kadar gördüğüm görüntüler de güzele benziyordu.

The Last of Us da çok eğlenceli görünüyor.

Herkesin E3'teki şiddet seviyesine odaklandığının farkındayım, ama o oyunda çok iyi oyunculuk ve hikaye anlatımı vardı.